۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۳

رییس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

حل دغدغه مالیاتی اصناف در دولت سیزدهم

حل دغدغه مالیاتی اصناف در دولت سیزدهم

اردبیل- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم تلاش شد تا دغدغه اصناف و بازاریان در حوزه مالیات و بیمه برطرف و حق و حقوق فعالان این عرصه مورد صیانت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه دوشنبه در مراسم روز ملی اصناف در اتاق بازرگانی اردبیل، اظهار کرد: اصناف ما جز نیروهای مورد وثوق، با شرافت و قابل اعتماد هستند که در تعامل با مردم سعی دارند اصل انصاف را مراعات کنند.

وی برخی ناملایمتی‌های رخ داده برای اصناف را در سال‌های گذشته یادآور شد و تصریح کرد: ۶۰ هزار کسبه و بازاری در قالب ۱۱۲ اتحادیه و ۶ اتاق در استان فعالیت می‌کنند که فعالیت آنها زمینه توسعه نظام اقتصادی و بهبود معاش را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال مزین به «رونق تولید با مشارکت مردم» تلاش بر این است تا از ظرفیت صنوف مختلف تولیدی، توزیعی و تعاونی‌ها استفاده شده و امکان حل دغدغه‌ها و مشکلات مردم به صورت اساسی فراهم آید.

ایرانی پرداخت تسهیلات برای صاحبان صنوف و صدور پروانه اشتغال فعالان این عرصه را در قالب اتحادیه‌ها و واحدهای تجاری یادآور شد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت منطبق بر سیاست‌های خود سعی دارد تا مشکلات و نارسایی‌های حوزه تجارت را رصد کرده و نسبت به رفع آن اقدام کند.

در این جلسه رئیس اتاق اصناف اردبیل از تلاش‌های یک ساله کسبه و بازاریان قدردانی کرد و ادامه داد: اصناف حلقه آخر تولید بوده و قلب تپنده اقتصاد به شمار می‌روند.

عسگر ارغوانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این عرصه سعی کردیم با ایجاد اشتغال پایدار برای واحدهای صنفی و توزیعی بتوانیم در خدمت آنها بوده و تا حد زیادی دغدغه‌های مالیاتی و بیمه‌ای آنها را با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور مالیاتی برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیز در پرداخت حق و حقوق همکاری خوبی را با کارفرمایان داشته و ضرورت دارد با رفع محدودیت‌ها و بهبود تعاملات کاستی‌های احتمالی نیز برطرف شود.

رئیس اتاق اصناف اردبیل به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان نیز در کنار سایر گروه‌ها هشتم تیرماه در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و وظیفه خطیر خود را در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن به ویژه مشارکت بالا در صحنه رأی به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از ۱۸ نفر از فعالان اصناف، کسبه، اتحادیه‌ها و صنوف مختلف تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 6147082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha