بیانیه آیات رشاد،تحریری و جاودان درباره انتخابات ریاست جمهوری؛

حسب ارزیابی اوضاع،شرایط انتخابات حساس و نگران کننده شده است

حسب ارزیابی اوضاع،شرایط انتخابات حساس و نگران کننده شده است

آیات رشاد،تحریری و جاودان با صدور بیانیه ای نسبت به پایین بودن میزان رأی «فرد صالح منتخب» بر اثر سرشکن شدن آرا، یا «رأی آوری گزینه‌ای که همسو با مذاق انقلابی کاندیداها نیست» هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، سه تن از علما و اساتید حوزه علمیه تهران، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به وحدت و اجماع دعوت کردند.

آیت الله علی اکبر رشاد و آیت الله محمدباقر تحریری و آیت الله محمدعلی جاودان، با صدور بیانیه مشترک خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به پایین بودن میزان رأی «فرد صالح منتخب» بر اثر سرشکن شدن آرا، یا «رأی آوری گزینه‌ای که همسو با مذاق انقلابی کاندیداها نیست» هشدار دادند؛ و تاکید کردند همگی به تقویت گزینه‌ی صالحی که امکان کسب رأی اکثریت نسبی را داراست همت بگمارند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بِسمِ الّلهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیمِ

«وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَأَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُمْ مَیْلَةً وَاحِدَةً»

برادران عزیز، حضرات آقایان نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی (وفّقکم الله لمرضاته)

یک: حضور مسئولانه‌ی شما بزرگواران در عرصه‌ی رقابت برای خدمت به ملت، عندالله ماجور است، و مساعی یکان یکان شما نزد مردم قدرشناس مشکور است؛ و ما نیز به جهت تلاش کارسازتان برای ایجاد شور و شعور انتخاباتی بین اقشار مختلف، از صمیم دل و سویدای جان به شما عزیزان دست مریزاد عرض می‌کنیم.

دو: شما مستحضرید: حسب محاسبات و ارزیابی اوضاع و دلالت قرائن میدان، شرایط انتخابات حساس و نگران کننده شده است؛ دلسوزان نظام و عموم جامعه نگران آنند که بر اثر تقسیم و سرشکن شدن آرا، میزان رأی «فرد صالح منتخب» کاهش یابد، یا سبب رأی آوری گزینه‌ای که همسو با مذاق انقلابی شما نیست گردد؛ و آن گاه: «مَنْ جَرَّبَ الْمجَرَّب حَلِّتْ بِهِ النّدامَه».

سه: شما به جهت انجام تکلیف شرعی وارد عرصه‌ی رقابت شده‌اید؛ انجام تکلیف گاه در «اصرار بر اصول» متجلّی می‌شود، و گاه در رعایت صلاح امت و «تحفّظ بر مصالح عامّه»؛ در شرایط فعلی تکلیف شرعی ما ضمن تاکید بر اصول، «تحفّظ بر مصالح کلان کشور» است.

چهار: پیشنهاد ما به شما عزیزان آن است که: براساس نتایج نظرسنجی مراکز مورد اعتماد، همگی به تقویت گزینه‌ی صالحی که امکان کسب رأی اکثریت نسبی را داراست همت بگمارید، و ضمن سپاسگزاری از هواداران و ارادتمندان مخلص و زحمتکشان، از آنان بخواهید بخاطر مصالح کشور با این تصمیم خردمندانه و ایثارگرانه‌ی شما مجدانه همراهی کرده، از چنین گزینه‌ای حمایت نمایند؛ و در این صورت نزد خداوند منان در زمره‌ی آنانی بشمار خواهند آمد که: «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لَایَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ».

پنج: این تصمیم الهی و انقلابی تان منجر به نتیجه‌ای بس مطلوب خواهد گشت، و با کاربست انبوه تجارب و برنامه‌های جمع شما صلحاء، دولتی منسجم و وحدت آفرین، مقتدر و کارآمد و امتدادبخش الگوی حکمرانی رئیس جمهور شهید شکل خواهد گرفت که با مساعدت و معاضدت همگانی و تقسیم کار منطقی میان شما شخصیت‌های دلسوز اداره خواهدشد؛ و این اقدام مبارک شما مصداق «خِتَامُهُ مِسْکٌ وَ فِی ذَلِکَ فَلْیَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ ﴿۲۶﴾ وَمِزَاجُهُ مِنْ تَسْنِیمٍ ﴿۲۷﴾ عَیْنًا یَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ» خواهد بود. إن شاء الله.

علی اکبر رشاد محمدباقر تحریری محمدعلی جاودان

کد خبر 6147099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      8 4
      در دور اول چه وحدت بشه یا نشه پزشکیان رییس جمهور است
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      4 2
      شما هم دست بکار شدید؟ خدا قوت