۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۵

مظهری تشریح کرد؛

جزییات رونمایی از ۴ سامانه الکترونیک در نظام سلامت

جزییات رونمایی از ۴ سامانه الکترونیک در نظام سلامت

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، به تشریح جزییات رونمایی از چهار سامانه الکترونیک در نظام سلامت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا مظهری، با اشاره به رونمایی ۴ سامانه کاربردی یکپارچه در نظام سلامت، گفت: ۷ هزار مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در کشور فعالند.

وی اضافه کرد: مدیریت داروهایی از جنس مخدر نیز با استفاده از این سامانه امکان‌پذیر می‌شود و خدمات به این بیماران ارتقا خواهد یافت.

مظهری اضافه کرد: در حوزه بهداشت نیز سامانه خود مراقبتی در ۱۹۴ شهرستان کشور به صورت آزمایشی فعال شده است.

وی گفت: سامانه گواهی ولادت الکترونیکی نیز با همکاری سازمان ثبت احوال فعال شد که پس از ثبت در زایشگاه و تأیید مدیر بیمارستان گواهی به سازمان ثبت احوال منتقل می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: سامانه ثبت الکترونیکی گواهی ولادت از شهرستان بهبهان استان خوزستان به صورت آزمایشی آغاز شده و در دیگر شهرهای کشور گسترش خواهد یافت.

وی گفت: سامانه صلاحیت حرفه‌ای کارکنان نظام سلامت نیز به صورت الکترونیکی رونمایی شد و این سامانه اکنون تنها برای پرستاران فعال شده و به تدریج برای تمام کارکنان نظام سلامت فعال خواهد شد.

مظهری اضافه کرد: ارائه پروانه ارائه خدمات سلامت به کارکنان نظام سلامت نیز نیازمند تأیید صلاحیت آن فرد است که از این پس به صورت الکترونیکی تأیید و صادر خواهد شد.

وی گفت: دو سامانه تبادل اسناد با پزشکی قانونی و همچنین سامانه الکترونیکی انتخاب پزشک خانواده و آشنایی با تیم سلامت نیز در ماه‌های اول سال ۱۴۰۳ رونمایی شده است بر اساس این سامانه محل نزدیک سکونت به ویژه در شهرها در قالب میز خدمات شهروندی فراهم شده است.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه وزارت بهداشت موظف به یکپارچه سازی سامانه‌های نظام سلامت است

وی افزود: تاکنون ۲ اپراتور در زمینه ارائه خدمات سامانه‌های الکترونیکی نظام سلامت با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند و ۲ اپراتور دیگر که یکی از آنها مربوط به بخش خصوصی است نیز پس از گذراندن مراحل اداری در این زمینه فعال خواهند شد.

کد خبر 6147133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha