۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

حمایت از کارهای گروهی و کارگاهی در قالب تعاونی های سراوان

حمایت از کارهای گروهی و کارگاهی در قالب تعاونی های سراوان

سراوان_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، از حمایت از کارهای گروهی و کارگاهی در قالب تعاونی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی صبح امروز سه شنبه در تداوم سفر به سراوان، در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان دانشگاه پیام نور این شهرستان که با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان انجام شد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند در این راستا می‌توان گفت مصداق بارز تحقق این شعار و نامگذاری، تعاونی‌ها هستند، براین اساس در سال جاری توجه خاصی به این بخش شده و می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت از تعاونی‌ها در اولویت کار قرار دارد و براین اساس تمام کسانی را که کار گروهی کرده و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند را به تشکیل تعاونی‌ها دعوت می‌کنیم تا از حمایت‌های دولت بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید، با بیان اینکه در کنار فعالیت آموزشی و علمی انجام اقدامات مهارت افزایی در دستور کار دانشگاه پیام نور است است، ادامه داد: در زمینه اشتغال و رونق مشاغل خانگی این دانشگاه به ویژه در شهرستان سراوان با راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان، بیش از ۲۰۰ دانشجوی فعال در زمینه هنرهای صنایع دستی و سفال دارد.

ابوالفضل توسلی افزود: سفال کلپورکان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت هزار سال است که امروز دانشجویان مرکز سراوان در دانشگاه پیام نور این هنر را آموزش داده تا نسل به نسل این میراث گرانبها حفظ شود و در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان این بازدید، دانشجویان فعال مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان دانشگاه پیام نور سراوان از با اهدای سفال تولیدی خود، از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر کردند.

کد خبر 6147204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha