۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷

جزییات وام های بانکی اعلام شد؛ پرداخت ۵۰ همت وام قرض الحسنه ضروری

جزییات وام های بانکی اعلام شد؛ پرداخت ۵۰ همت وام قرض الحسنه ضروری

بررسی جزییات تسهیلات پرداختی بانکها طی ۲ ماهه امسال نشان می دهد که در بخش قرض الحسنه، بیشترین تسهیلات مربوط به تسهیلات «قرض‌الحسنه ضروری» است با رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و هدف از دریافت طی ۲ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد.

در تمامی تسهیلات بانکی، رتبه نخست متعلق به تسهیلات «سرمایه در گردش» است. این رقم در دو ماه ابتدایی امسال، ۴۳۹ هزار میلیارد تومان بوده که بخش صنعت و معدن با دریافت ۱۸۷ هزار میلیارد تومان در این دو ماه، بیشترین استفاده کننده از تسهیلات سرمایه در گردش بوده و بخش خدمات با ۱۶۶ هزار میلیارد تومان و بخش بازرگانی با ۵۸ هزار میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

رتبه دوم در اهداف، تسهیلات «ایجاد» است که در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹۸.۶ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده است.

اما در تسهیلات قرض‌الحسنه، بیشترین تسهیلات مربوط به تسهیلات «قرض‌الحسنه ضروری» است که ۵۰ هزار میلیارد تومان در این دو ماه به این بخش تخصیص یافته است.

موضوع قابل توجه آنجاست که تسهیلات «قرض‌الحسنه ازدواج» تنها ۱.۷ درصد و تسهیلات «قرض‌الحسنه فرزندآوری» نیز ۰.۴ درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

جزییات وام های بانکی اعلام شد؛ پرداخت ۵۰ همت وام قرض الحسنه ضروری

کد خبر 6147377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      4 0
      من یه مستمری بگیرتامین اجتماعی هستم با یه حقوق ناچیز که هرماه باید اجاره خانه هارا که گران کردند بپردازم والان ۴ ماه است که دندان هایم راکشیده وپول برام نمی،ماند که برم درست کنم به هربانکی رفتم برای وام میگند سپرد نداری وام به شما تعلق نمی گیرد شما ازکجا تبلیغ میکنید برا وام ازاین ضروریتر من سراغ ند
    • فاطمه ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      6 0
      وام میخام
    • ایران سر بلند ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      9 0
      این وام ها رو که به مردم نمیدن فقط مال خود کارمندان بانک ها هست .
    • علی نودهی من گرفتارم برای خرج خونم موندم عاجزم ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      گفتم من بادوتابچه یک وام به مانمیدن ۸۰ تا۱۰۰تومن باشه کارت یارنه روبرای قسطش میذاریم
    • marziye ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      3 0
      سلام .بنده مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم دیروز پنجم مرداد حضوری به بانک رفاه مراجعه کردم .گفتم مبلغ ۳۰ میلیون وام ضروری نیاز دارم .اما رئیس بانک رفاه شهرضا گفت حتما باید سپرده بزارید .کسی که وام نیاز داره .سپرده اش کجا بود .الهی روزی برسه ریشه تمام بانک هایی که پارتی بازی میکنند کنده بشه
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      2 0
      من یه کار گر ساختمانی ام نیاز ضروری ب وام دارم والا از کا ر گری کردن خسته شدم بخدا
    • کرم خدا قاسمی مهر ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      0 0
      من یه کار گر ساختمانی ام نیاز ضروری ب وام دارم والا از کا ر گری کردن خسته شدم بخدا هر جایم میریم میگن اگه سپرده داری اخه اگه سپرده داشتم وام براچیم هست