۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۴

زاخارووا: حمله به سواستوپل، سند تفکرات نازی اوکراین است

زاخارووا: حمله به سواستوپل، سند تفکرات نازی اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: حمله به سواستوپل کریمه، موید تفکر آلمان نازی در میان اوکراینی هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه حمله اوکراین به غیرنظامیان در کریمه را مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در واکنش به اظهارات «میخائیل پودولیاک» رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که این اظهارات یاد آور نگرش آلمان نازی به کریمه است.

رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» در واکنش به حمله به سواستوپل در کریمه گفته بود که کریمه یک اردوگاه نظامی متشکل از اشغالگران غیرنظامی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: این یک رونوشت کامل از تفکر آلمان نازی در مورد پاکسازی کریمه در طول جنگ جهانی دوم است.

زاخارووا گفت که امضا رژیم کی یف پای حمله به سواستوپل قرار دارد.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه در ۲۳ ژوئن، رژیم کی یف با حمایت آمریکا و متحدانش جنایت تروریستی دیگری را علیه غیرنظامیان روسیه مرتکب شد. سواستوپل مورد حمله قرار گرفت. در این حمله چهار نفر از جمله یک کودک دو ساله در حال بازی در ساحل شهر و یک دختر نه ساله جان باختند. ۱۵۱ نفر زخمی و ۸۲ نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند.

اوکراین دو روز پیش با استفاده از موشک‌های تاکتیکی اتکمز مجهز به مهمات خوشه‌ای به زیرساخت‌های غیرنظامی سواستوپل حمله کرد. پدافند هوایی مسکو چهار موشک را سرنگون کرد اما موشک پنجم بر فراز این شهر منفجر شد. در این حادثه چهار نفر شامل ۲ کودک کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6147624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha