۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۶

رکن الدینی تشریح کرد؛

برنامه‌های فرهنگی در عملیات حج ۱۴۰۳

برنامه‌های فرهنگی در عملیات حج ۱۴۰۳

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های فرهنگی در عملیات حج ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، با تشریح برنامه‌های فرهنگی عملیات حج ۱۴۰۳، اظهار داشت: در حج امسال در مکه و مدینه برنامه‌های شاخص بسیاری اجرا شد. مهمترین برنامه محفل انس و معرفت بود که با حضور، مجری، قاری، سخنران و مداح همراه بود. این برنامه بر اساس جدول زمانبدی به طور همزمان به مدت ۶۰ دقیقه در چندین هتل برگزار می‌شد. لازم به یادآوری است که محافل انس و معرفت پس از موسم نیز همچنان در حال برگزاری و تا کنون بالغ بر ۱۰۰ برنامه اجرا شده است.

وی روایتگری را دومین برنامه مهم فرهنگی در حج امسال نام برد و یادآور شد که محافل روایتگری در مکه و مدینه با ۲۰ دقیقه تلاوت قرآن همراه است و پس از آن راویان متناسب با هر شهر با استفاده از ویدئو پروژکتور تاریخچه مناطق و حوادث تاریخی در مکه و مدینه را بازگو می‌کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها آگاهی بخشی و معرفت افزایی زائران بیت الله الحرام بوده است.

حجت الاسلام رکن الدینی تصریح کرد: برنامه زیارت دوره هم به دو شکل کاروانی و ویژه در مدینه برگزار شد. مخاطبان در روایتگری ویژه زائران فرهیخته بودند. البته آئین‌های ترکیبی دیگری هم با همکاری حوزه روابط عمومی بعثه مانند دعای کمیل، دعای ندبه و یادواره شهدای خدمت برگزار کردیم.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: در مشاعر علاوه بر برگزاری مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه و نمازهای جماعت دو برنامه دیگر هم توسط روابط عمومی بعثه در روزهای ۱۱ و ۱۲ ذی‌الحجه در منا برگزار شد که یادبود خادمان فرهنگی، خدمت‌گزاران و شهدای منا و خدمت بود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری ۶ همایش علمی در مکه گفت: تمام این همایش‌ها با موضوع حج از نگاه رهبری برگزار شد. همایش‌های اهل سنت، جوانان و نوجوانان، بانوان، پزشکان و دانشگاهیان از جمله این همایش‌ها بودند. تمام این برنامه‌ها با استقبال بسیار پر شور زائران بیت الله الحرام همراه بود.

کد خبر 6147689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha