۶ تیر ۱۴۰۳، ۰:۲۷

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

عید غدیر خم بزرگترین و با عظمت‌ترین عید مسلمانان است

عید غدیر خم بزرگترین و با عظمت‌ترین عید مسلمانان است

ارومیه - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری از عید غدیر خم از بزرگترین و با عظمت ترین عید مسلمانان نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی سه شنبه شب در آئین تلبس تعدادی از طلاب به لباس مقدس روحانیت اظهار کرد: دوست و دشمن اقرار به وجود غدیر خم کرده‌اند چرا که واقعیتی انکارناپذیر است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئله ولایت امیر المومنین و عید غدیر خم بزرگترین و با عظمت ترین عید مسلمانان است چرا که در این روز ولایت امیر مؤمنان بر امت رسول الله اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه آیه ۶۷ سوره مبارکه مائده که همان آیه غدیر است، اظهار کرد: این آیه در مورد امامت علی (ع) مدت‌ها قبل از ۱۸ ذی‌الحجه و وقوع حادثه غدیر بر پیامبر نازل شده بود اما خداوند در بیان این آیه گفته بود که موعد اعلام جانشینی را برای پیامبر (ص) مقرر خواهد یافت.

حجت الاسلام میثم فیاضی دبیر ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت در آذربایجان غربی نیز در این آئین با اشاره به اینکه در دهه ولایت و امامت در استان بیش از ۲ هزار برنامه برگزار شد، گفت: غدیر هویت مسلمانان است چرا که توحید و ولایت در کنار هم قرار می‌گیرد و این روز بزرگ درس آزادگی و مقاومت را برای ما می‌آموزد.

وی اظهار کرد: بی‌تردید عید غدیر، عید وحدت و اتحاد امت اسلامی و نه اختلاف و تفرقه است و از سوی نبی مکرم اسلام (ص) نیز تأکید شده است که این مناسبت باید جزو اعیاد بزرگ به حساب آمده و آن را عزیز شمرد.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه یکی از مباحث مهمی که از غدیر باید آموخت بحث بصیرت است، ادامه داد: امام علی (ع) فرمودند جامعه‌ای که بصیر و عاقل باشد از بین نمی‌رود و پابرجا باقی می‌ماند؛ حضرت امیرمؤمنان (ع) به ما آموختند که باید در مقابل ظالمان زمانه ایستاد.

حجت الاسلام حسن محمدی مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی نیز در این آئین با اشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه استان برای جذب جوانان مستعد برای تبلیغ دین مبین اسلام گفت: امروز همزمان با عید الله اکبر عید سعید غدیر خم بیش از ۶۵ نفر از حوزه‌های علمیه متقاضی معمم شدن بودند که ۳۵ تن از این تعداد امروز به لباس مقدس روحانیت مزین می‌شوند.

در این مراسم آئین عمامه گذاری و تلبس تعدادی از طلاب به لباس روحانیت برگزار شد و ۳۵ تن از طلاب و روحانیون معمم شدند.

کد خبر 6148011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha