۶ تیر ۱۴۰۳، ۷:۲۴

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر:

ادارات ثبت احوال استان بوشهر در روز انتخابات فعال هستند

ادارات ثبت احوال استان بوشهر در روز انتخابات فعال هستند

بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ادارات دفاتر پیشخوان ثبت احوال استان بوشهر در روز جمعه هشتم تیر، فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی ادارات در روز انتخابات اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که از ابتدای اعلام زمان برگزاری زود هنگام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آماده‌باش بوده ثبت احوال است.

وی اضافه کرد: ادارات و دفاتر پیشخوان ما در روز انتخابات فعال است و این آمادگی را دارند که اگر کسی مدارک هویتش مشکلی دارد بتواند در همان روز مدرک خود را اصلاح و در انتخابات شرکت کند.

پاسالار با درخواست از افرادی که شناسنامه عکس‌دار یا کارت هوشمند ملی ندارند یا شناسنامه آن‌ها نیاز به تعویض دارد در این فرصت باقی مانده به دفاتر پیشخوان مراجعه و هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام و تعویض شناسنامه خود اقدام کنند، توصیه کرد: مردم کارهای خود را به روز پایانی و در نزدیکی انتخابات موکول نکنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌ها و اقدامات برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو در حال انجام است تا هیچ فردی به دلیل نداشتن مدارک هویتی از شرکت در انتخابات محروم نشود، افزود: ادارات ثبت احوال همه مشکلات در این زمینه را رفع می‌کنند و در روز انتخابات پاسخگوی مشکلات احتمالی هستند.

۱۰ هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، علاوه بر همراه داشتن شناسنامه عکس دار، داشتن شماره ملی یا کارت هوشمند را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: نزدیک به ۱۰ هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان آماده تحویل است؛ متقاضیانی که پیامک صدور و تحویل کارت را دریافت کرده اند با در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

پاسالار با اشاره به اینکه احراز هویت افراد در انتخابات از وظایف مهم ثبت احوال در روز برگزاری انتخابات است، گفت: شماره تلفن ادارات و کارکنان در اختیار ستاد انتخابات قرار داده شده تا چنانچه ابهامی در احراز هویت یا عدم دسترسی به شماره ملی رأی دهندگان باشد با هماهنگی رفع شود.

گفتنی است؛ کلیه متولدین ۸ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار یا کارت هوشمند ملی در روز جمعه در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

کد خبر 6148052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha