۶ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۹

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

یک سوم پرونده‌های قضایی استان سمنان الکترونیکی است

یک سوم پرونده‌های قضایی استان سمنان الکترونیکی است

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از الکترونیکی شدن یک سوم پرونده‌های قضایی استان خبر داد و گفت: این امر به چابک سازی و کاهش هزینه‌ها در سیستم قضایی کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام صادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۸ هزار و ۳۰۰ پرونده در واحدهای قضائی سراسر استان سمنان تشکیل شده است، تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۲ هزار و ۷۰۰ فقره توسط همکاران ما منتهی به صدور حکم و تصمیم نهایی شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضائی استان سمنان بوده‌ایم، افزود: در این بازه زمانی ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ فقره است که امیدواریم در ماه‌های آتی با تلاش‌های صورت گرفته پرونده‌ها به حکم نهایی منجر شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از کاهش اطاله دادگستری در این استان خبر داد و ابراز کرد: به صورت میانگین در یک ساله اخیر و در مجموع دستگاه قضائی استان سمنان زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی ۱۰ درصد نسبت به سال قبل تر از آن کاهش داشته است.

اکبری با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضائی در استان سمنان را ۶۶ روز اعلام کرد و بیان داشت: در زمینه میانگین صدور و اجرای احکام نیز شاهد کاهش اطاله در دستگاه قضائی استان هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش زمان رسیدگی، کاهش هزینه‌های دادرسی و دقت و سرعت عمل در کنار چابک سازی سیستم اداری، الکترونیکی کردن پرونده‌های قضائی یکی از اولویت‌های ما است، افزود: حدود یک سوم پرونده‌های دستگاه قضائی در استان امروز الکترونیکی شده است.

کد خبر 6148127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha