۶ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۴

مهر گزارش می‌دهد؛

مروری بر ویژگی‌های پرتکرار انتخاب اصلح در بیانات رهبر معظم انقلاب

مروری بر ویژگی‌های پرتکرار انتخاب اصلح در بیانات رهبر معظم انقلاب

بندرعباس- رهبر معظم انقلاب در هر فرصتی به تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح می‌پردازند که در این گزارش تلاش کرده‌ایم با پر تکرارترین شاخص‌ها در اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب آشنا شویم.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - علی ستاری: رهبر معظم انقلاب راهبرد چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را که به دلیل شهادت آیت الله رئیسی پیش از موعد مقرر برگزار شد را مشخص کردند و طبق تاکید معظم له نخست مشارکت بالا و در گام بعدی انتخاب خوب در اولویت همه مردم ایران قرار گرفت از این رو همه ملت هم در قبال جمهوری اسلامی ایران، هم در قبال خود و هم به واسطه مسؤولیت اجتماعی در قبال جامعه و تک مردم مسؤولیت دارند که بر اساس این دو اصل تلاش کنند.

مشارکت بالا اصلی‌ترین اثرش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها است و انتخاب خوب تکمیل کننده این اقتدار و عامل تثبیت آن در تمام عرصه بنابراین هم مشارکت و هم انتخاب خوب یا همان انتخاب اصلح لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هر کدام یک بال برای افزایش سرعت توسعه، پیشرفت و به امید خدا عدالت گستری در جامعه هستند از این رو بر آن شدیم با سیر کوتاهی در اندیشه‌های حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با بخشی از شاخص‌های انتخاب خوب آشنا شویم.

ویژگی‌های انتخاب اصلح در بیان رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی عطاریه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های رئیس جمهور در تراز انقلاب بیان شده است که می‌توانیم در انتخابی که داریم از آن‌ها کمک بگیریم.

وی افزود: اول فرودین ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب شاخص‌هایی را برای لحاظ در انتخاب رئیس جمهور اصلح مشخص کردند که شامل دارای مدیریت و کفایت، با ایمان بودن، ضد فساد بودن، عدالت خواه بودن، انقلابی بودن، جهادی بودن، امیدوار بودن به آینده و معتقد بودن به جوانان است.

مروری بر ویژگی‌های پرتکرار انتخاب اصلح در بیانات رهبر معظم انقلاب

مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد (ع) ادامه داد: وقتی به ویژگی‌های نامزد اصلح در بیان مقام معظم رهبری در ۲۸ سال گذشته توجه می‌کنیم شاهدیم که پر تکرار ترین ویژگی در منظومه فکری معظم له «قوی بودن در حوزه اجرا» و «کارآمدی» است، به هر صورت ما با قوه‌ای طرف هستیم که مسؤول اجرای قوانین در کشور خواهد بود و حتماً باید بتواند این دو ویژگی را در خود و کابینه‌ای که روی کار می‌آورد داشته باشد.

وی افزود: کشور قوانین خیلی خوبی را طی سال‌های گذشته گذرانده است از جمله برنامه‌های توسعه ۵ ساله که توفیقات در آن‌ها به حدود ۳۰ درصد هم نمی‌رسد در حالی که اگر دولت‌ها توان اجرایی بالایی داشته باشند می‌توانند به این برنامه‌ها جامه عمل بپوشانند و اهداف نظام برنامه‌ریزی کشور تحقق پیدا کند.

جهادی بودن شاخصه‌ای برای نمود بیشتر کارآمدی

حجت‌الاسلام عطاریه بیان کرد: دومین شاخصه پر تکرار در بیانات رهبر معظم انقلاب «خستگی ناپذیری و جهادی بودن» است؛ این شاخصه برای ایران اسلامی شاخصه‌ای حیاتی به شمار می‌آید چرا که در دهه گذشته متأسفانه حرکت لاک‌پشتی کشور رو به توسعه موجب شده است که امروز نیاز به حرکت‌های جهادی در اداره کشور داشته باشیم و در واقع شاخصه‌ای که نمود کارآمدی را بیشتر می‌کند شاخصه جهادی بودن و خستگی‌ناپذیری است.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی در حالی که مدیری کارآمد و قوی بود توانست خستگی ناپذیر بودن و جهادی بودن را نیز به منصه ظهور بگذارد؛ همه دیدند که رئیس جمهور این کشور شب و روز خود را وقف به خدمت کرد و امروز ثمرات این تلاش مبارک در جامعه مشهود است، بنابراین انتظار جهادی بودن و خستگی ناپذیر بودن از رئیس جمهور آینده انتظار خیلی زیادی نیست و قطعاً مردم با دقت در میان نامزدها می‌توانند به تشخیص درست با این ویژگی برسند.

عضو انجمن ملی سواد رسانه تاکید کرد: استفاده از شیوه‌های درست تبلیغاتی دیگر توصیه و شاخصه‌ای است که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید مستمر و مکرر دارند، امروز باید مردم نسبت به رفتارهایی که در ستادها اتفاق می‌افتد حساس باشند و ستادها نیز بایستی نهایت اخلاق، تقوا و امانت‌داری را در تبلیغات خود رعایت کنند و به نوعی آخرت خود را برای دنیای دیگران نفروشند.

رئیس جمهور باید پایبند به مبانی و اصول انقلاب باشد

حجت‌الاسلام عطاریه «پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف مردم» را دیگر شاخصه انتخاب اصلح در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس مبانی و اندیشه‌های ناب اسلامی آغاز و بر همین اساس ادامه پیدا کرده و به پیروزی رسیده است بنابراین حفظ انقلاب که جزو اوجب واجبات به شمار می‌آید نیز با پایبندی به همین مبانی ممکن خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: انقلاب اسلامی ایران، ارزان به دست نیامده است که بخواهیم آن را ارزان از دست بدهیم، ما امروز الهام بخش بسیاری از ملت‌های جهان هستیم و پسندیده نیست که در داخل کشور نسبت به اصول الهام بخشی‌مان تردید وجود داشته باشد یا کسی رئیس جمهور شود که فهم غلطی نسبت به این اصول داشته باشد از این رو پایبندترین شخص به اصول انقلاب را باید انتخاب کرد.

مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد (ع)، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های مردم است، مردم شهید داده‌اند و زندان‌ها کشیده‌اند تا این انقلاب به پیروزی برسد بنابراین دولتی که روی کار می‌آید باید اولاً به دستاوردهای انقلاب باور داشته باشد و آن را انتخاب مردم بداند و ثانیاً تلاش کند تا اهداف اساسی انقلاب محقق شود.

کد خبر 6148142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      مردم ایران برای انتخاب ریس جمهور اصلح به رهنمودهای رهبر عزیز مان امام خامنه ای هستند