۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱

براساس رمان و فیلم؛

مستند «آرواره‌ها» ساخته می‌شود/اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم

مستند «آرواره‌ها» ساخته می‌شود/اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم

به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم «آرواره‌ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ یک مستند درباره این فیلم و حواشی‌اش ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، چگونگی ساخته شدن فیلم پر سر و صدای «آرواره‌ها» و ماجراهای پشت صحنه این فیلم موفق استیون اسپیلبرگ و کتابی که توسط پیتر بنچلی نوشته شد، در قالب یک مستند ساخته می شود.

این فیلم به مناسبت پنجاهمین سالگرد فیلم «آرواره‌ها» که سال ۱۹۷۵ ساخته شد با چراغ سبزی که از نشنال جیوگرافیک گرفته، شکل می گیرد. این مستند بلند هم بر فیلم اسپیلبرگ و هم بر چگونگی نوشته شدن رمان ترسناک پرفروش بنچلی تمرکز دارد. اکران این فیلم برای تابستان ۲۰۲۵ در نشنال جئوگرافیک و برای پخش در دیزنی پلاس و هولو برنامه ریزی شده است.

لوران بوزرو قرار است این فیلم را کارگردانی کند. این فیلمساز به تازگی مستند بلند «فی» را با تمرکز بر زندگی و آثار فی داناوی بازیگر کهنه کار هالیوود تکمیل کرده است. بوزرو نویسنده کتاب «اسپیلبرگ: ده سال اول» است که برای آن با اسپیلبرگ درباره ساخت «آرواره ها» صحبت کرد و همچنین در حال تولید فیلمی درباره آهنگساز همین فیلم یعنی جان ویلیامز است.

این مستند شامل فیلم‌ها و عکس‌هایی از آرشیو بنچلی و اسپیلبرگ می‌شود و همچنین به چگونگی پیدایش نگاه وسواسی به کوسه‌ها پس از نمایش این فیلم بلاک‌باستر می‌پردازد. این فیلم با همکاری وندی بنچلی، همسر پیتر که از مدافعان حفاظت از اقیانوس هاست، ساخته خواهد شد. کمپانی آمبلین اسپیلبرگ هم از تهیه کنندگان این مستند است.

تهیه کنندگان می‌گویند رمان «آرواره‌ها» نوشته پیتر بنچلی و فیلم استیون اسپیلبرگ، هم ادبیات و هم سینمای عامه‌پسند را تعریف کرد و بر این باورند که غواصی در میراث گذشته، حال و آینده «آرواره ها»، در کنار بحث آگاهانه و الهام بخش درباره کوسه ها و اقیانوس در قالب یک مستند، فرصتی منحصر به فرد برای نشان دادن رابطه هنر و علم است.

تولید «آرواره ها» با بودجه‌ای که بسیار فراتر از برنامه‌ریزی بود، انتقادهای زیادی برانگیخت و دلیل بالا رفتن هزینه هم کارگردان ۲۶ ساله ای بود که به سختی با کوسه‌ای مکانیکی که مدام از کار می افتاد و شرایط سخت فیلمبرداری در آب و هوای نامناسب دست و پنجه نرم می‌کرد.

اسپیلبرگ زمانی گفته بود نمی‌توانست با همان سرعتی که می خواست به آنچه در ذهن داشت برسد. وی افزوده بود: چشم اندازی از پایان هرگز در برابر ما نبود و با این حال من تنها کسی بودم که به خدمه اطمینان می دادم روزی به پایان فیلم خواهیم رسید.

کد خبر 6148183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha