۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹

امام جمعه سنندج:

شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین امر به معروف است

شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین امر به معروف است

سنندج_امام جمعه سنندج گفت: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین امر به معروف است و مردم باید با حضور در پای صندوق‌های رای این حق شرعی خود را ادا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا رستمی صبح چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد امربه معروف با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حکومت اسلامی انتخابات متکی به آرا مردم است اگر انتخابات بدون این مهم و بدون توجه به حق مردم برگزار شود، حکومت استبدادی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی مبنای حکومت نظام اسلامی را بر اساس استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایه گذاری کردند، گفت: استقلال یعنی عدم وابستگی به خارج و آزادی به معنای آن است که انسان‌ها در زندگی فرد و اجتماعی از حق آزادی برخوردار باشد و کرامت و حرمت انسان‌ها در اجتماع محترم شمرده شود.

امام جمعه سنندج انتخابات ریاست جمهوری را بزرگ‌ترین امربه معروف دانست و افزود: مردم باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند و با رأی به کاندیدای اصلح مطالبات خود را از حاکمیت خواستار شوند.

ماموستا رستمی دلسرد کردن و بی‌رغبت کردن مردم به شرکت در انتخابات را توطئه دشمنان دانست و یادآور شد: کسانیکه مردم را نسبت به انتخابات دلسرد می‌کنند مخالف توسعه و عمران کشور و بهبود وضعیت اقتصادی مردم هستند.

رئیس جمهور آینده خدمت به مناطق محروم را اولویت برنامه‌های خود قرار دهد

وی تاکیدکرد: رئیس جمهور آینده باید مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال مردم را حل کند و خدمت به مناطق محروم جامعه را در اولویت برنامه‌های خود بداند.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش امام علی (ع) اگر فرمانروایان حکومتی عملکرد خوبی در اداره حکومت داشته باشند مردم مطیع و دنباله رو آنها خواهند بود.

امام جمعه سنندج همچنین اجرای امربه معروف و نهی از منکر را دستورات دین مبین اسلام دانست و گفت: داشتن عدالت، احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی از توصیه‌های دین مبین اسلام است.

به گفته وی، در قرآن کریم ۶۰۰ بار به این مهم اشاره شده و به این دلیل امت محمدی بهترین امت معرفی شده است.

ماموستا رستمی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را جزو وظایف علما و روحانیون برشمرد و یادآور شد: عالمان دین از صدر اسلام تاکنون در مساجد و تکایا به تبلیغ و ترویج دین و امربه معروف پرداخته اند.

وی به جنایات و کشتار رژیم جعلی صهیونیستی و کشتار کودکان بی دفاع و مظلوم غزه اشاره کرد و گفت: اسلام مخالف ریختن خون انسان‌هاست و ندای این دین حیات بخش، عدالت، آزادی، غمخواری، نوعدوستی و حفظ کرامت و شرافت انسان‌هاست.

وی اضافه کرد: این در حالی است که سازمان ملل و کشورهای استبدادی جهان برای محکوم کردن این رژیم سفاک اقدامی نمی‌کنند.

کد خبر 6148202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha