۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵

در حاشیه نشست هیئت دولت؛

وحیدی: هنوز عربستان نپذیرفته انتخابات در این کشور برگزار شود

وحیدی: هنوز عربستان نپذیرفته انتخابات در این کشور برگزار شود

وزیر کشور گفت: تعداد قابل توجهی از حجاج ما در عربستان حضور دارند، اما هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات در این کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری نزدیک ۶۰ هزار شعبه و ۸۰ هزار نقطه رأی گیری در کشور داریم، در عین حال که در خارج از کشور هم ۳۴۴ شعبه داریم.

وی افزود: یک مشکل در عربستان داریم. تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور و در مکه و مدینه حضور دارند، اما هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات در این کشور برگزار شود و امیدواریم این مشکل حل شود.

وزیر کشور بیان کرد: در عین حال کانادا هم با وجود اینکه شعار حقوق بشری می‌دهد، نپذیرفته است که هموطنان ما از حق رأی خود برای حضور انتخابات کشورمان استفاده کنند.

وی ادامه داد: خواست جدی ما از کشور عربستان این است که همکاری لازم را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان با ما داشته باشد، البته راه جایگزین هم داریم که منوط به این است که با شورای نگهبان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وحیدی با عنوان اینکه از نظر اجرایی همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، گفت: طبق پیش‌بینی‌های ما امیدواریم همان طور که شاهد امنیت در برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم بودیم، در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشکلی پیش نیاید.

از روز پنجشنبه تبلیغات در فضای عمومی و فضای مجازی ممنوع است

وزیر کشور اذعان کرد: امروز روز آخر تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری است و از روز پنجشنبه تبلیغات در فضای عمومی و فضای مجازی ممنوع است و نامزدهای ریاست جمهوری باید اخلاق انتخاباتی را تا آخرین مرحله رعایت کنند. ضمن آنکه ستادهای نامزدها، از تخریب و اتفاقات ناهنجار جلوگیری کنند زیرا بر کار آنها نظارت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نکته مهم مشارکت مردم در انتخابات است، متذکر شد: امیدواریم روز جمعه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را شاهد باشیم.

وحیدی با اشاره به حضور مردم در جشن غدیر، اظهار کرد: هجوم مردم برای شرکت در جشن عید غدیر بسیار دلپذیر بود و نشان دهنده عمق رابطه مردم با مباحث ارزشی و ایمانی بوده است.

وی درباره درصد مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: نظرسنجی‌ها مختلف است و بهتر است در این زمینه اظهارنظر نکنم.

وحیدی درباره زمان اعلام نتایج، گفت: بلافاصله پس از پایان انتخابات شمارش آرا صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت، نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

وزیر کشور درباره تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات، گفت: تعداد واجدان شرایط بر اساس آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۱ میلیون نفر است و ممکن است چند هزار نفر اضافه شود.

وی درباره تخلف نامزدها خاطر نشان کرد: وزارت کشور با اغماض برخورد کرده است و تاکنون تخلف جدی از سوی نامزدها نداشتیم و تنها گزارش‌هایی از ستادها دریافت کردیم که در این موارد نیز با اغماض برخورد داشتیم.

کد خبر 6148297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha