۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱

با اجرای طرح جهت بنیاد ملی نخبگان؛

جذب هیأت علمی از بین دانش آموختگان برتر در وزارت بهداشت کلید خورد

جذب هیأت علمی از بین دانش آموختگان برتر در وزارت بهداشت کلید خورد

مرکز جذب و امور اعضای هیات علمی و نخبگان وزارت بهداشت جزییات جذب دانش آموختگان برتر به عنوان عضو هیأت علمی (طرح جهت) را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز جذب و امور اعضای هیات علمی و نخبگان وزارت بهداشت اعلام کرد: جذب دانش آموختگان برتر به عنوان عضو هیأت علمی (طرح جهت) در وزارت بهداشت آغاز شده است.

براساس فرآیند ثبت نام در طرح «جهت» بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش آموختگان برتر به عنوان عضو هیأت علمی خارج از فراخوان، متقاضیان می توانند اطلاعات و سوابق علمی خود را از طریق سامانه شناسایی و جذب نخبگان به نشانی https://jazb-elmi.bmn.ir ثبت کنند.

پس از آن پرونده متقاضی بررسی می شود و در صورت عدم کسب حداقل ۳۰۰ امتیاز لازم از فرآیند بررسی خارج می شوند و می توانند پس از گذشت ۶ ماه مجدد اقدام کنند. امکان ارائه سه بار درخواست برای متقاضی وجود دارد.

در صورتی که متقاضی حداقل ۳۰۰ امتیاز را کسب کند، پرونده متقاضی به کارگروه تخصصی جهت بررسی کیفی و ممیزی ارجاع می شود. در صورت تایید رییس کارگروه تخصصی به متقاضی اطلاع رسانی می شود. پس از تایید فرد به عنوان هیات علمی به موسسات وزارت بهداشت معرفی می شود. در این زمان پرونده متقاضی در هیات اجرایی موسسه بررسی می شود.

پس از ارسال پرونده صلاحیت عمومی متقاضی به وزارت بهداشت و طرح در کارگروه صلاحیت عمومی وزارت بهداشت و در نهایت طرح در هیات مرکزی وزارت بهداشت، نتیجه به دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان ارسال می شود و حکم هیات علمی فرد صادر می شود.

طرح جهت به منظور اجرایی سازی «آیین نامه جذب دانش آموختگان برتر برگزیده بنیاد ملی نخبگان به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور» مصوبه شماره ۱۴۰۲/۶۱۲۷/دش مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به استناد تبصره ماده ۳ و تبصره ۳ ماده ۴ آیین نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دانشگاهی مصوب هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان در تاریخ ۱۳۹۴/۳/۱۳ تدوین شده است.

براساس ماده ۲ این شیوه نامه شرایط متقاضیان اعلام شده است:

دانش آموختگان دوره دکتری تخصصی مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت و نیز دانش آموختگان دوره های تخصص و یا فوق تخصص مورد تایید وزارت بهداشت در صورت داشتن شرایط زیر می توانند سوابق خود را برای بررسی ارائه کنند:

۱- سن متقاضی در زمان ثبت درخواست نباید بیش از ۴۵ سال باشد.

۲- میانگین وزنی کل نمرات دوران تحصیل نباید کمتر از ۱۵ باشد.

کد خبر 6148334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha