۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی «تب دنگی» ویژه شرکت‌های خصوصی بندر شهید رجایی

برگزاری دوره آموزشی «تب دنگی» ویژه شرکت‌های خصوصی بندر شهید رجایی

بندرعباس- دوره آموزشی «تب دنگی» ویژه کارشناسان واحدهای ایمنی شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران فعال در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره آموزشی آشنایی با علائم و نشانه‌های تب دنگی و سایر بیماری‌های منتقل از پشه آئدس با حضور شرکت ۱۲۰ نفر از کارشناسان و افسران ایمنی، بهداشت و محیط زیست شاغل در بندر شهید رجایی توسط کارشناسان واحد حشره شناسی پزشکی مرکز بهداشت استان برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این مراسم، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای دانش و آگاهی کارشناسان واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران فعال برشمرد.

حسین عباس‌نژاد ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی مباحث مربوط به راه‌های کنترل انتشار پشه آئدس و آشنایی با علائم بیماری‌های شایع ناشی از آن به‌خصوص بیماری تب دنگی ضروری‌ترین اصل در پیشگیری از انتقال این بیماری است.

وی با با بیان اینکه فعالیت‌ها و فرآیندهای جاری در بنادر و مراودات مستمر با کشورهای حاشیه خلیج فارس احتمال انتشار پشه آئدس و انتقال بیماری‌های منتقله از آن را در حوزه بنادر افزایش می‌دهد، بر اجرای دقیق و مستمر اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در مقابله با این پشه و بیماری‌های خطرناک ناشی از آن تاکید کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع تمامی کارشناسان واحدهای ایمنی مستقر در شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران فعال مباحث مطرح شده در این دوره را دقیق یاد بگیرند و به سایر کارکنان شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه خود از سطوح مدیریتی تا سطح کارگری آموزش دهند.

عباس‌نژاد اضافه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب دنگی، علاوه بر دوره‌های آموزشی اقداماتی دیگری از جمله سمپاشی، پاکسازی کانال‌های آب سطحی، بهسازی محیط، تشکیل کمیته داخلی کنترل و پیشگیری از سوی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و همکاری نزدیک این اداره کل با کارشناسان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت استان، شاهد کنترل بیماری‌های خطرناک ناشی از پشه آئدس در استان باشیم.

کد خبر 6148355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha