۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

زاکانی در دانشگاه تهران:

بدون رفع فساد امکان ایجاد رفاه برای مردم فراهم نیست

بدون رفع فساد امکان ایجاد رفاه برای مردم فراهم نیست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون رفع فساد، به ویژه فساد اقتصادی امکان ایجاد رفاه برای مردم فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه ۶ تیر ماه) در نشست دانشجویی دانشگاه تهران، گفت: انقلاب اسلامی انفجار نور بود و به سرعت پیام آن در سطح جهان شنیده شد.

وی ادامه داد: آزادی هدیه این انقلاب بود، اما باید عمق پیدا کند و آزادی باید به سمت و سویی برود که مردم در عرصه اجتماع بر مسئولان نظارت کنند و کار آنان نباید تا پای صندوق‌های رأی تمام شود، بلکه باید بعد از صندوق‌های رأی هم حضور مردم در صحنه و نهادسازی‌های مبتنی بر آن مورد توجه باشد تا اشراف بر مسئولان برای مردم فراهم باشد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: استقلال باعث شد که ما از استکبار نجات پیدا کنیم و استقلال سیاسی، نظام اسلامی ما را رقم زد، اما استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم. عدالت در کشور ما نیازمند رفع فقر و تبعیض است و اینجا هم تحول بزرگی را لازم داریم.

زاکانی در ادامه گفت: در حوزه رفاه در کشور امکانات کم نداریم. بدون رفع فساد، به ویژه فساد اقتصادی امکان ایجاد رفاه برای مردم فراهم نیست. در حوزه پیشرفت در برخی حوزه‌ها پیشرفت داشتیم، اما در برخی حوزه‌ها که جامعه طلب می‌کند، نتوانستیم به آن پیشرفت برسیم. ما قابل مقایسه با چهل و پنج سال پیش نیستیم، اما فاصله ما با آن نقطه درست و آرمانی که کاملاً دست یافتنی است، فاصله‌ای است که باید پیموده شود.

وی افزود: کاستی‌ها و نواقصی وجود دارد و عرصه‌های تحولی که کشور به آن نیاز دارد، چیزی نیست که بخواهد از چشم به دور بماند. وقتی کسی وارد عرصه مسئولیت می‌شود باید سه ویژگی داشته باشد که ویژگی اول شناخت است، یعنی باید نسبت به این مسئولیت شناخت و تجربه داشته باشیم، علم و تجربه در اینجا ضروری است، ویژگی دوم نیازمند به سلامت است و ویژگی سوم عرضه و توان است، یعنی کسی که می‌خواهد کاری را بکند، هم سالم است هم علم دارد، اما عرضه و توان آن کار را هم دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مهم است کسی که می‌خواهد مسئول باشد، باید در متن ماجرا باشد و در حاشیه نباشد. کشور انسداد ندارد، کشور پول و امکانات کم ندارد. ما امکانات متعددی داریم و بزرگ‌ترین غنای این کشور به نیروی انسانی آن است.

زاکانی تاکید کرد: با دنیا می‌شود صحبت کرد، ما هیچ بن‌بستی نداریم اما از موضع عقلانیت، قاطعیت و مشارکت. ما دو بسته داریم، یک بسته برای رفع نیاز مردم داریم. یک بسته پیشرفت و آبادانی کشور است که این دو بسته باید مکمل یکدیگر باشند. در بسته اول مردم سالاری دینی است که فقط برای پای صندوق رأی نیست. مردم سالاری دینی حاکمیت مردم در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. مشارکت مردم در همه ابعاد است و بسته دوم ناظر به سلامت است.

وی بیان کرد: معیشت مردم باید ثبات داشته باشد. در حوزه معیشت به زنجیره و تولیدکننده و مصرف کننده توجه داریم. حق مردم گرفتنی است، شوخی بردار نیست و بنده از حق ملت دفاع می‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فساد با تعارف کنار نمی‌رود. همه چیز به نفع تولید در کشور باید کنار برود، اما ما با تولید می‌جنگیم و دولت مقابل تولید است که در این شرایط دلال سود می‌کند. تحریم ظالمانه است، اما تحریم را از داخل کشور باید خنثی کرد نه با التماس به آمریکا.

کد خبر 6148490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha