۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹

نیکوکار اعلام کرد؛

فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات در دادسراهای تهران

فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات در دادسراهای تهران

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران از فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات ریاست جمهوری در دادسراها و دادگستری استان تهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: در اجرای ماده ۳۴ قانون ریاست جمهوری، شوراهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضائی تشکیل شده است و رفتارهای انتخاباتی نامزدها و ستاد تبلیغاتی و هواداران آنها و اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه‌ها و مقامات و همچنین ناظران و مأموران حفاظت از شعب و صندوق در جهت رعایت اصل بی طرفی نظارت می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران افزود: سه دادسرای تخصصی نواحی ۲۸ و ۳۱ و ۳۵ در شهر تهران با همکاری پلیس فتا و ضابطان قضائی بر فضای مجازی و حقیقی نظارت می‌کند.

وی متذکر شد؛ نامزدها و ستاد تبلیغات آن‌ها از ظرفیت‌های قانونی خود جهت نظارت بر شعب ثبت نام و اخذ رأی به نحو مطلوب استفاده کنند.

نیکوکار تصریح کرد: اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی شامل یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس و سه نفر منشی بوده که به آنها نمایندگان نامزدها و همچنین ناظر هیئت نظارت بر انتخابات و مأموران حفاظت از شعب افزوده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات ریاست جمهوری در دادسراها و دادگستری استان تهران جهت رسیدگی به جرایم احتمالی خبر داد.

کد خبر 6148576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha