۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۹

نمایش‌های شنیدنی با مهر-معجزه-۲؛

دختری که به همه آسیب می‌زند/ پدر خانواده تحمل شرایط را ندارد

دختری که به همه آسیب می‌زند/ پدر خانواده تحمل شرایط را ندارد

نمایش رادیویی «معجزه» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۷ قسمت تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «معجزه» از آثار ویلیام گیبسون است که به زندگی هلن آدامز کلر نویسنده نابینا و ناشنوای آمریکایی می‌پردازد. بر اساس این رمان فیلمی سینمایی در سال ۱۹۶۲ با کارگردانی آرتور پن ساخته شد. این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای نقش‌آفرینی آن بنکرافت و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای نقش‌آفرینی پتی دوک، از آن خود کند.

ایوب آقاخانی نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته‌شده تئاتر که در عرصه نمایش‌های رادیویی نیز فعالیت مستمر و مؤثری دارد، در راستای معرفی آثار ادبی و دراماتیک ایران و جهان به سراغ رمان «معجزه» گیبسون رفته است و نمایشی رادیویی در ۷ قسمت را بر اساس این رمان تولید و پخش کرده است. این رمان توسط محمد امیریاراحمدی برای رادیو تنظیم شده است.

بازیگران دومین قسمت نمایش رادیویی «معجزه «به ترتیب اجرا عبارتند از هنگامه محمودی، علی میلانی، فریبا طاهری، احمد گنجی، شیرین سپه‌راد، شهین‌دخت نجف‌زاده، ماندانا اصلانی، راضیه مومیوند، مونا صفی، مهدی گیاهی.

محمدرضا قبادی‌فر افکتور، رضا طاهری صدابردار و مهتاب امینی تهیه‌کننده دیگر عوامل نمایش رادیویی «معجزه» هستند.

در قسمت اول نمایش رادیویی «معجزه» شنیدیم که هلن دختر ۶ ساله خانواده کلر در سن ۶ ماهگی به دلیل ابتلا به بیماری ناشناخته‌ای توان بینایی و شنوایی خود را از دست داد. ۶ سال تلاش خانواده برای معالجه وی بی‌ثمر ماند. هلن به دلیل ناشنوایی و نابینایی قادر به تکلم نیست، با رفتارهای خود باعث می‌شود تا خانواده کلر به خانه بزرگ اما دورافتاده نقل مکان کنند. زندگی در خارج از شهر هم آرامش از دست‌رفته را به خانواده کلر برنمی‌گرداند و هر روز شاهد رفتارها نابهنجار از هلن هستند.

کاپیتان کلر پدر هلن در جنگ های داخلی آمریکا فرماندهی شاخه ای از ارتش جنوب را بر عهده داشته و حالا روزنامه‌ای محلی دارد که آن را منتشر می‌کند.

جیمز پسر کاپیتان از همسر اولش از زندگی در خارج از شهر ناراضی است و مدام از کلر بدگویی می‌کند.

عمه ایو که از شهر برای دیدن خانواده کلر نزد آن‌ها آمده از کاپیتان می‌خواهد تا نامه‌ای به یک پزشک مطرح بنویسد تا او درمان هلن را بر عهده بگیرد و ...

با هم قسمت دوم نمایش رادیویی «معجزه» را با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه ۷ ثانیه بشنویم.

کد خبر 6148665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha