۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵

معاون وزیر راه و شهرسازی:

واگذاری ۵۱ هزار قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

واگذاری ۵۱ هزار قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

اردبیل- معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امروز شاهد واگذاری ۵۱ هزار و ۷۴۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی بعدازظهر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه ۴۶۰ واحدی اندیشه اردبیل و برج دوقلوی اکباتان در اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است و دولت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا هر چه سریع‌تر متقاضیان نهضت ملی مسکن از سرپناهی مناسب بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در همین استان اردبیل ساخت واحدهای مسکونی با سرعت و در قالب شهرک‌های متعدد در حال انجام است که برای ۲۷ هزار متقاضی تخصیص زمین و پروژه انجام شده و ۲ هزار متقاضی نیز تا ۲ ماه آینده صاحب زمین و تخصیص پروژه خواهند شد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا پایان امسال نیز در این استان قرار است ۱۵ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شود که در این زمینه امیدواریم آورده متقاضیان و مشارکت بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات شاهد باشیم.

مالکی افزود: پروژه ۴۶۰ واحدی اندیشه اردبیل با کیفیت مناسب و رعایت استانداردهای مورد نظر در حوزه ساخت و ساز در حال انجام است و تلاش بر این است تا با مطلوبیت تمام تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید مسکن شرایط خوبی را فراهم کرد تا دولت سیزدهم بتواند برای جبران عقب‌ماندگی سال‌های گذشته دست به کار شده و واحدهای مسکونی با کیفیتی را احداث و تحویل متقاضیان دهد.

مالکی اضافه کرد: هر چند در برخی شهرها در تأمین زمین دولتی با موانع و مشکلاتی روبه‌رو بودیم اما با الحاق و خرید زمین از بخش خصوصی و مردم تلاش شد تا این کمبود جبران شده و حرکت رو به جلویی را در ساخت و تأمین مسکن شاهد باشیم.

وی افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن را همزمان به شکل وبیناری با حضور وزیر و سرپرست ریاست جمهوری یادآور شد و بیان کرد: ۵۱ هزار و ۷۴۰ قطعه زمین نیز به متقاضیان واگذار شد تا شاهد احداث مسکن باشیم.

مالکی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی اقدامات خوبی را در آغاز عملیات احداث مسکن شاهد بودیم که عملاً از آبان ماه ساخت واحدها شروع شد و ما قرار است چهار میلیون واحد مسکن را احداث و تحویل دهیم که جبران عقب‌ماندگی ماه‌های گذشته نیز به انجام رسیده است.

وی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان را مثبت اعلام کرد و گفت: نسبت به دولت گذشته روند مثبت بوده و رشد تولید در این حوزه به ۷.۱ دهم رسیده است.

مالکی متوسط رشد بخش مسکن را در این ۲۰ سال ۲.۱ دهم عنوان کرد و افزود: متوسط رشد در این سه سال ۳.۲ دهم بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه بافت فرسوده نیز به طور متوسط صدور پروانه ساختمانی را با سرعت بیشتری نسبت به گذشته شاهد بودیم به طوری که در دولت یازدهم و دوازدهم متوسط صدور پروانه ۴۷ هزار فقره در سال بوده که در این سه سال سالانه این رقم به ۹۴ هزار فقره رسید که یک رشد ۲ برابری را شاهد هستیم.

مالکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم در بخش روستایی و هم صدور پروانه برای ساخت و ساز در بافت فرسوده ما جهش ۲ برابری را نسبت به هشت سال گذشته شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در تأمین زمین نیز به ویژه در مناطق روستایی برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شد تا ما به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم که در مناطق روستایی تا ۵۰۰ هزار فقره واگذاری زمین انجام شده و یا در مرحله اجرا است.

کد خبر 6148675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha