۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۴

به مناسبت چهلم شهدای خدمت؛

پارس آباد در حسرت سفر دوم آیت الله رئیسی ماند

پارس آباد در حسرت سفر دوم آیت الله رئیسی ماند

پارس آباد -مردمی بودن و برافراشتن پرچم عدالتخواهی از ویژگی‌های بارز «شهید جمهور» خستگی ناپذیری بود که باعث شد مهرش در قلب مردم ماندگار باشد اما پارس آباد نتوانست طعم شیرین سفر ایشان را بچشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - بابک آدیگوزلی؛ آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضائیه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

حکم ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در مراسمی از سوی مقام معظم رهبری تنفیذ شد و او به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران آغاز به کار کرد.

خستگی ناپذیر، دارای اخلاص، روحیه مجاهدت، خاکی و مردمی، پرتلاش برای خدمت به کشور از زمره صفات بارز مردی است که در قامت رئیس جمهور در بین مردم درخشید و مهرش برای همیشه در قلب مردم ماندگار شد.

ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان جزو یادگارهای ماندگار آیت‌الله رئیسی

پارس آباد در حسرت سفر دوم آیت الله رئیسی ماند

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بزرگترین شرکت دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با دارا بودن مجتمع‌های بزرگ زراعی، باغی دامپروری و صنعتی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی کشور و یکی از قطب‌های اقتصادی منطقه در سطح ملی و خاورمیانه است.

کشت و صنعت و دامپروری مغان یادگار ماندگار شهید جمهور در شمال استان اردبیل که در سال ۹۷ در اقدامی پر ابهام به بخش خصوصی واگذار شد و پس از دو سال با ورود به موقع قوه قضائیه در زمان ریاست آیت الله رئیسی در این قوه به آغوش مردم و بیت المال بازگشت.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه ۳۰ مهرماه در هشتمین سفر استانی ریاست جمهوری در سفری یک روزه از طریق فرودگاه پارس‌آباد مغان وارد استان اردبیل شد و در سفر به استان اردبیل از مراحل احیای مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که یک سال از ابطال واگذاری آن به بخش خصوصی و بازگشت آن به بیت‌المال می‌گذرد، بازدید کرد و بر حمایت دولت از پیشرفت و آبادانی این مجموعه بزرگ کشاورزی تاکید کرد.

ایشان ظرفیت کشت و صنعت مغان در استان اردبیل را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای کسب و کار در این منطقه باید برنامه‌ریزی اساسی داشت.

آیت الله رئیسی قبل از سفر به اردبیل در جمع خبرنگاران در پارس آباد خاطرنشان کرد: احقاق حقوق مردم غیور دشت مغان و واگذاری اراضی آن‌ها جز برنامه‌های اولویت‌دار دولت بوده که بخشی از اقدامات در همین راستا انجام شده و بخش دیگر نیز با فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تولیدات عشایر دشت مغان استان اردبیل برای ما در مرکز کشور بسیار مهم و حیاتی است و از این بابت قدردان زحمات این عزیزان هستیم و مطالبه عمومی آن‌ها برای ما اهمیت دارد.

مهر ماندگار شهید جمهور بر قلب مغان

حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ولایت مداری، ارائه خدمت جهادی، مردم داری و اخلاق مداری از ویژگی‌های بارز شهید جمهور آیت الله رئیسی بود و مردم در انتخابات پیش رو رئیس جمهوری در تراز این شهید برای خدمتگزاری انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای خدمت الگویی ارزشمند برای تاریخ ایران هستند، گفت: قطعاً رشادت‌ها و فداکاری‌های جهادی و شبانه‌روزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمع دیگری از خادمان نظام و ولایت تا همیشه روزگار در خاطره ملت ایران اسلامی خواهد ماند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به تاکید فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: مردم انقلابی و همیشه در صحنه حماسه تشییع میلیونی شهدای خدمت را که با مشارکت حداکثری برگزار کردند در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز تکمیل کنند.

قطار پیشرفت دولت مردمی در ایستگاه پارس آباد

پارس آباد در حسرت سفر دوم آیت الله رئیسی ماند

جابر جهان بین فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در شهرستان پارس آباد و تبیین خوب خدمات نظام را مصداق امید آفرینی دانست و اظهار کرد: حقیقتاً خادم الرضا (ع)، خادم جمهور ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران سمبل مسئولی مردمی بود که دلسوزانه، ایثارگرانه و خستگی ناپذیر برای ملت ایران شبانه روز خدمت نمود و پاداش خدمتش را با نائل گردیدن به درجه والای شهادت گرفتند.

وی با بیان اینکه راه «شهدای خدمت» با قدرت ادامه خواهد یافت، گفت: به ثمر رساندن پروژه‌های رها شده و نیمه فعال ادوار قبل، دستاورد بارز دولت سیزدهم در شهرستان پارس آباد بود.

فرماندار شهرستان پارس آباد عنوان کرد: بهره‌مندی صددرصدی جمعیت شهرستان پارس آباد از گاز طبیعی، پروژه‌های آب شرب به ارزش روز ۲۰۰ میلیارد تومان، برق رسانی و تأمین نیرو با هزینه کرد بالغ بر ۲۷۷ میلیارد تومان، عملیات اجرایی در ۶۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه که مطالبه چندین دهه مردم بود، تخصیص و تحویل دستگاه «ام. آر. آی» به ارزش روز ۵۰ میلیارد تومان نمونه‌هایی از نشانگر نگاه ویژه دولت مردمی در شهرستان پارس آباد بود.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد با بیان اینکه وظیفه مدیران دولت سیزدهم انعکاس فعالیت‌های دولت به مردم است، تصریح کرد: قطار پر افتخار نظام اسلامی در حرکت است و راه شهدای خدمت تداوم دارد.

جهان بین با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات تضمین کننده اقتدار کشور است، خاطرنشان کرد: قطعاً با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، دشمنان را از نیل به اهداف شوم خود، مأیوس و نامید، خواهند کرد.

ذخایر انقلاب در پای صندوق رأی / ایران اسلامی در اوج اقتدار است

پارس آباد در حسرت سفر دوم آیت الله رئیسی ماند

عشایر مرزدار پارس‌آباد مغان به عنوان ذخایر و وفادارترین مردم به انقلاب با حضور حداکثری در انتخابات عزت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان انقلاب خواهند کشید.

عشایر مغان نفوذ ناپذیر هستند و دشمن هرگز نتوانسته است آنان را از حرکت در خط ولایت و عشق به وطن بازدارد.

عشایر گروهی پیشرو در حفظ دستاوردهای انقلاب هستند و هر زمان که لازم بوده در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب حاضر بوده‌اند.

عشایر همیشه و در همه حال از امام پیروی کردند و به عنوان یکی از مهمترین پشتوانه‌های انقلاب هنوز هم در رکاب انقلاب و رهبری امام خامنه ای هستند و جهت تجدید میثاق با امام و آرمان‌های شهدا هشتم تیرماه پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و اوج اقتدار ایران اسلامی را ثابت می‌کنند.

شهید جمهور جان خود را فدای ملت کرد

پارس آباد در حسرت سفر دوم آیت الله رئیسی ماند

تاریخ هیچگاه شب ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را از خاطر نخواهد برد، لحظات پر اضطرابی که در جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور محبوب کشورمان و همراهانش پلک بر هم نگذاشتیم تا رئیس جمهوری که رفته بود پای وعده‌هایش بماند را ببینیم.

رئیس جمهور پرتلاش، جهادی و مردمی کشور عزیزمان که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

در این حادثه سنگین شخصیت‌های برجسته‌ای مانند حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، امیر عبداللهیان وزیر خارجه مجاهد و فعال، مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

مردم ولایی، همیشه در صحنه و مرزدار شهرستان پارس آباد مغان مدیون تلاش‌ها و زحمات شهید جمهور هستند و با حضور حداکثری هشتم تیرماه در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری در تراز شهید جمهور انتخاب می‌کنند و با حضور حداکثری خود وحدت، عزت و اقتدار ایران قوی را به رخ جهانیان خواهند کشید و هر رأی تیری به قلب دشمنان اسلام خواهد بود که یاس و ناامیدی دشمنان را به‌دنبال خواهد داشت.

کد خبر 6148681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیامک ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      1 0
      بسیار عالی. دستمریزاد
    • محسن ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      1 0
      سلام بسیار عالی و پرمحتوا بود