۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

ساخت ۶۹۰۰ واحد مسکن خودمالکی و بافت فرسوده در اردبیل

ساخت ۶۹۰۰ واحد مسکن خودمالکی و بافت فرسوده در اردبیل

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن خودمالکی و بافت فرسوده در استان اردبیل عقد قرارداد شده و عملیات احداث آن شروع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن به افتتاح ۷۶۴ واحد مسکن در استان اردبیل به صورت همزمان و وبیناری با مسئولان کشوری اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال قرار است ۱۵ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: در یک برنامه چهار ساله قرار بود ۷۹ هزار واحد مسکن در این استان احداث شود که ما ثبت‌نام ۱۲۳ هزار نفر را شاهد بودیم که از این تعداد واجدان شرایط و افراد تأیید نهایی شده به ۳۶ هزار نفر رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۲۹ هزار متقاضی واریزی ۴۰ میلیون تومان و بالاتر را انجام داده و عقد قرارداد برای احداث مسکن ۲۷ هزار متقاضی به انجام رسید.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است با تأمین زمین ساخت ۲ هزار واحد نیز شروع شود تا ما در مجموع برای ۲۹ هزار متقاضی مسکن که آورده و واریزی اولیه داشتند، احداث مسکن را انجام داده و در مراحل مختلف از این متقاضیان دریافتی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار واحد مسکن در مرحله فنداسیون و ۱۰ هزار واحد نیز در مرحله اسکلت‌بندی قرار گرفته و تا پایان امسال قرار است ۱۵ هزار واحد مسکن در جای جای استان اردبیل تکمیل و تحویل صاحبان واحدها شود.

حیدری بیان کرد: پنج هزار واحد به صورت خودمالکی و یک‌هزار و ۹۰۰ واحد نیز در بافت فرسوده احداث می‌شود که در مجموع ۶ هزار و ۹۰۰ واحد به صورت خودمالکی و بافت فرسوده عقد قرارداد شده و عملیات احداث آنها شروع شده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در اجرای طرح جوانی جمعیت نیز واگذاری ۶۲۰ قطعه زمین را به متقاضیان شاهد بودیم و قرار است برای مابقی متقاضیان نیز زمین در نظر گرفته شده و تحویل آنها شود.

حیدری تصریح کرد: صنعتی‌سازی نیز در این استان جز اولویت‌های اصلی بوده به طوری که هشت هزار واحد مسکن به شکل صنعتی‌سازی در حال انجام است که پنج هزار و ۴۰۰ واحد در شهر اردبیل و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز مربوط به مشگین‌شهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: باید تسهیلات صنعتی‌سازی ساختمان افزایش یافته و در کنار آن موانع صدور پروانه برطرف تا بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات موانع و مشکلاتی نداشته باشند.

حیدری افزود: تلاش ما بر این است تا با مصوبه شورای عالی معماری برای واحدهای مسکونی احداثی در شهرک شهید سلیمانی پروانه صادر کرده و با ارائه آن تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن نیز ساخت واحدهای مسکونی را در روستاها دنبال می‌کند که در سه سال ۱۱ هزار و ۷۹۲ واحد مسکن روستایی در اولویت احداث قرار گرفته و معرفی متقاضیان را به بانک‌های عامل شاهد بودیم.

حیدری اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده و هشت هزار واحد در مرحله پایان کار است که امیدواریم هر چه سریع‌تر واحدهای احداثی تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: عمده ساخت مسکن در روستاها مربوط به خودمالکی و گروه ساخت است که در این زمینه در اکثر روستاها واگذاری زمین به متقاضیان انجام شده است.

کد خبر 6148703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha