۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۸

مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

ثبت ملی ۲ شهر و یک روستای صنایع‌ دستی از آذربایجان‌شرقی

ثبت ملی ۲ شهر و یک روستای صنایع‌ دستی از آذربایجان‌شرقی

تبریز-مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از ثبت ملی دو شهر و یک روستای صنایع‌ دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده با اشاره به پیوستگی صنایع دستی و گردشگری و لزوم تبیین برنامه‌ای متناسب و هماهنگ برای پیشبرد این حوزه‌ها، افزود: صنایع دستی وجه حائز اهمیت و معرف فرهنگ تمدن‌ها در طول ادوار مختلف تاریخ بوده است که در این میان آذربایجان شرقی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی بر تحول حوزه صنایع دستی به کمک کابردی سازی و ورود این هنر به زندگی روزمره آحاد مردم تاکید و اظهار کرد: از این حیث می‌توان با پیشبرد صنایع دستی و معرفی فرهنگ و تمدن ایران در ادوار مختلف تاریخی، گشایشی برای توسعه گردشگری در آذربایجان‌شرقی ایجاد کرد.

حمزه زاده ادامه داد: گردشگری و صنایع دستی ۲ حوزه بسیار مهم در بهره‌برداری از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی به شمار می‌روند و هماهنگی در پیشبرد هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحول ویژه‌ای در صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی مجموعه کاملی از جاذبه‌های تاریخی آثار و رشته‌های صنایع دستی و زیرساخت‌های گردشگری را داراست، گفت: ثبت ملی ۲ شهر و یک روستای صنایع دستی از آذربایجان‌شرقی فرصت ویژه‌ای برای معرفی این شهرها و روستای صنایع دستی در ابعاد ملی و جهانی است که با بهره‌برداری از زیرساخت‌های موجود و معرفی صنایع‌دستی در کنار جاذبه‌های تاریخی می‌توان مجموعه کاملی از فرصت‌های گردشگری برای گردشگران و علاقه‌مندان ایجاد کرد.

حمزه زاده اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و تسهیل فرآیند کاربردی‌سازی صنایع‌دستی و تمرکز بر آثار کاربردی با حفظ اصالت سنتی و تاریخی راه‌حلی بر ورود صنایع دستی به زندگی روزمره است، چون صنایع‌دستی در همه فرهنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد که به زبان هنر، ویژگی‌ها و وجه‌های مختلف فرهنگی را روایت می‌کند.

به گفته وی هم اکنون افزون بر ۱۴ هزار نفر در تعداد ۸۵ رشته صنایع دستی در آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

کد خبر 6148724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن حسنی ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      2 0
      خوب کدوم دوتا شهر و روستا؟
    • ارس ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 0
      معلومه سردرود وهریس