۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵

یادداشت مهمان؛

انسان ها در مواجه انقلاب ها به دو دسته تقسیم می شوند

انسان ها در مواجه انقلاب ها به دو دسته تقسیم می شوند

یادداشت مهمان: انسان ها در مواجهه با انقلاب ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یا طرفدار انقلاب هستند یا مخالف انقلاب؛ حالا اگر انقلاب پیروز شود طرفداران انقلاب به سه دسته تقسیم می‌شوند.

یادداشت مهمان مهر-گروه سیاسی: سهم و نقش در انقلاب؛

انسان‌ها در مواجهه با انقلاب‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یا طرفدار انقلاب هستند یا مخالف انقلاب؛ حالا اگر انقلاب پیروز شود طرفداران انقلاب به سه دسته تقسیم می‌شوند و عده‌ای در مسائل انقلاب بی‌تفاوت هستند، اما دو دسته بعدی حائز اهمیت هستند.

عده‌ای در انقلاب دنبال نقش آفرینی هستند هر جا و هرکجا نیاز باشد هستند، پستش هم مهم نیست اگر انقلاب نیاز به جارو کش داشته باشد جاروکش انقلاب می‌شوند و متناسب با توانمندیشان در پست‌های بالاتر هم اگر نیاز باشد آماده هستند و حالا اگر برای ریاست جمهوری هم احساس تکلیف کردند پا میدان می‌گذارند.

اما سهم‌خواهان مدلشان فرق دارد آنها می‌گویند ما فقط و فقط برای یک پست آفریده شدیم، مثلاً ریاست جمهوری، می‌نشینیم و فقط برای آن پست برنامه‌ریزی کنیم و مهم نیست در دیگر جاها به ما نیاز باشد یا نه ما وارد نخواهیم شد و به کسی در این مسیر خیلی هم کمک نمی‌کنیم‌چنان که گلایه‌ای از نزدیکان شهید جمهور مبنی بر عدم همراهی آنان با شهید و کابینه‌اش است.

ریاست جمهوری یک پست بسیار مهمی هست و باید با دقت فراوان برای آن یک انتخاب کرد، کسی که قبلاً امتحان پس‌داده باشد و یک مدیر جهادی نه یک هندوانه دربسته که قبلاً امتحان پس نداده‌است.

رئیس جمهور باید مدیر باشد و اهل کار جهادی نه کسی که فقط آرمان‌سازی کند، آرمان‌سازی کار رئیس جمهور نیست کار رهبران انقلاب است که قبلاً آرمان‌ها را طراحی کرده‌اند. رئیس جمهور باید سه ویژگی مهم داشته باشد یکی شخصیت، یکی کارنامه و یکی قوه‌ی مدیریت و باید کسی را انتخاب کرد که حداقل دو ویژگی از این سه را داشته باشد.

عزیزان این که یک شخص صرفاً انسان خوبی است و طرفدار آرمان‌های انقلاب کافی نیست باید عقلانیت را چاشنی کار کرد نه صرفاً احساس که چون فلانی شبیه شهیدان است و آرمان‌های امامین انقلاب را بازگو می‌کند به او رأی بدهیم؛ باید دید در این شرایط که جامعه بیش از پیش دچار تنش‌ها و دوقطبی‌ها هست و مشکلات مسکن و شغل و ازدواج جولان می‌دهد چه کسی مدیر جهادی‌تر و قوی‌تر است.

کد خبر 6148745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha