۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰

موسوی مطرح کرد؛

دعوت سازمان تامین اجتماعی از بیمه‌شدگان برای شرکت در انتخابات

دعوت سازمان تامین اجتماعی از بیمه‌شدگان برای شرکت در انتخابات

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی ضمن تبیین برخی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی خانواده بزرگ بازنشستگان و بیمه‌شدگان این سازمان را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، در نامه‌ای خطاب به جامعه بزرگ و ۴۷ میلیونی بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان، ضمن گرامیداشت یاد حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و تبیین برخی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی؛ خانواده بزرگ ذی‌نفعان این سازمان را به مشارکت پرشور در انتخابات دعوت کرد تا در نتیجه مشارکت و حضور الهی مردم شریف و انقلابی ایران، رئیس‌جمهوری فعال، کارآمد، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و منطبق بر خصائلی که رهبر معظم انقلاب برشمردند، بر سر کار آید و گفتمان «تحول و عدالت» و مسیر خدمت ادامه یابد.

موسوی در این نامه همچنین تأکید کرده است خردمندانه‌ترین رویکرد و کارآمدترین اقدام رفع کننده نقص‌ها و مشکلات تنها از مسیر مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی می‌گذرد و این بزنگاه، همان نقطه‌ای است که جهت روزهای نزدیک و دور زندگی ما و فرزندان ایران را مشخص می‌کند.

متن کامل نامه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

بازنشستگان، مستمری‌بگیران، کارفرمایان و بیمه‌شدگان گرامی و ارجمند

با سلام و احترام
موج اندوه، تأثر و تأسف شهادت عالم مجاهد، رئیس‌جمهور مردمی، باکفایت و پرتلاش ایران، خادم‌الرضا علیه‌السلام حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با گذشت ۴۰ روز از حادثه غمبار سقوط بالگرد هنوز در هوای ایران اسلامی جاری است.

فقدان این سرمایه ارزشمند و گرانقدر همچون داغی بر دل‌ها سنگینی می‌کند و در روزهایی که کشور در آستانه انتخاب رئیس‌جمهور جایگزین قرار گرفته است، یاد و خاطره مظلومیت و متانت او قلب دوست‌دارانش را به درد می‌آورد.

شهید دکتر رئیسی در تمامی دوران مسئولیت خود در جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه در دوران ریاست‌جمهوری با گفتار، منش، اخلاق و عمل خود احیاگر و مقوم شعائر، باورها، آرمان‌ها و گفتمان اصیل و ناب انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ بود و با مجاهدت‌های مصلحانه خود، مسیر دولت‌داری را بار دیگر منطبق بر این گفتمان ریل‌گذاری کرد.

او خدمتگزار صمیمی و مخلصی بود که با روحیه خستگی‌ناپذیر و تلاش‌های شبانه‌روزی خود نشان داد در ایران اسلامی بن‌بست معنا ندارد و «ارتقای کارآمدی» و جریان چرخ زندگی ایرانیان با تکیه بر توان داخلی و «تحول» در عرصه مدیریتی و اجرایی کشور امکان‌پذیر است.

به‌واسطه رهنمودهای شهید رئیسی عزیز، مسیر خدمت در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم، ارتقای رفاه جامعه و به ثبات رساندن زندگی ایرانیان، آبادانی کشور و ساخت یک ایران پیشرفته و قدرتمند در کانون توجه دولت سیزدهم قرار گرفت. خادمان مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز که توفیق خدمت‌رسانی به یک خانواده ۴۷ میلیون نفره، به اندازه بیش از نیمی از جمعیت کشور را بر عهده دارند با تکیه بر رویکرد شهید جمهور بر تحول و ارتقای سازمان مردمی تأمین‌اجتماعی همت گمارده و به تأسی از منتخب ملت صلاح و رضایت مردم را در کانون توجه خود قرار دادند.

سازمان تأمین‌اجتماعی در ابتدای استقرار دولت با مشکلات متعددی مواجه بود که ناترازی صندوق به دلیل ناپایداری عمیق در منابع مالی، استقراض انباشته و بی‌رویه از بانک‌ها به میزان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، افت ضریب پشتیبانی صندوق، افزایش هزینه‌ها و مصارف، عدم تغییر و اجرای اصلاحات پارامتریک، بدهی انباشته به مراکز درمانی طرف قرارداد، روند فزاینده پرداخت از جیب مردم در درمان مستقیم و پایین بودن نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی سازمان از اهم آن بوده است.

وضعیت نابسامان و ناپایدار توصیف شده، ضرورت اقدامی عاجل و استقرار برنامه‏‌های تحولی برای برون‌رفت از چالش‏‌های فوق‏‌الذکر و ممانعت از تشدید روند ناترازی مالیِ صندوقِ مردمیِ تأمین‌اجتماعی را دوچندان می‌کرد.
بر این اساس سه مفهوم «تحول»، «عدالت» و «اعتماد» به‌عنوان ایده و دال مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی، راهنمای عمل در اتخاذ تصمیمات و اقدامات در دوران فعالیت هزار روزه دولت مردمی سیزدهم قرار گرفت تا کژکارکردی‌های سازمان متناسب با این سه مفهوم شناسایی و مرتفع شود و تحولی قابل‌توجه در راهبردها و رویه‏‌های اقدام و عمل در تأمین‌اجتماعی محقق شود.

در این میان، تحقق «عدالت» به‌عنوان آرمان بنیادین و متعالی گفتمان انقلاب اسلامی؛ محور مرکزی همه این اقدامات تحولی قرار گرفت تا جهت‌دهنده و روشنگر مسیر رو به احیا، ارتقا و توسعه‌ی سازمان تأمین‌اجتماعی باشد.
در این مسیر، هشت رویکرد تحولی شامل توسعه پوشش همگانی برای آحاد جامعه، اصلاح و ساماندهی سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد توانمندسازی، هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی، توسعه کمی و کیفی خدمات و تعهدات بیمه‏‌ای و درمان، صیانت مالی از بیمه‌شدگان در درمان تأمین‌اجتماعی، کنترل مصارف و هزینه‏‌های سازمان در قواعد بیمه‏‌ای و هزینه‏‌های مدیریتی و مصارف درمان، مبارزه با فساد و صیانت از اموال و دارایی‌های سازمان و حوزه سرمایه‌گذاری و افزایش نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در دستور کار قرار داده شد.

به لطف خداوند و تلاش‌های همکاران و از رهگذر حمایت‌های دولت سیزدهم در حوزه اصلاح عملکرد صندوق با دستاوردها و نتایج مناسبی همراه شد که اهم آن به شرح ذیل قابل ارائه است:

۱- بزرگ‌ترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی با رقمی بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان انجام شد و بیش از ۱۵ ماه است که استقراض بانکی ماهیانه تا ۵ هزار میلیارد تومان متوقف شده و بحمدالله صندوق، مستقلاً و بدون استقراض، از عهده تأمین منابع خود برای انجام تعهدات مستمری و حقوق بازنشستگان برآمده است. از این رهگذر از تحمیل سالانه بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان سود این تسهیلات جلوگیری شده است.

۲- در این مدت، تحت عنایات ویژه و دغدغه‌های مردمی رئیس‌جمهور شهید، بزرگترین تأدیه بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی با رقمی در حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از طریق واگذاری سهام مرغوب و اوراق صورت گرفت.

۳- در خرداد ۱۴۰۳ بزرگترین تسویه بدهی درمانی – دارویی سازمان تأمین‌اجتماعی با پرداخت رقمی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان آغاز شد که در تاریخ این سازمان نمونه نداشته و کم‌نظیرترین تسویه بدهی درمانی به مراکز طرف قرارداد است.

۴- سیاست‌های توسعه پوشش بیمه‌ای فراگیر و حفظ ضریب پشتیبان صندوق، منجر به اضافه شدن بیش از ۲.۵ میلیون نفر به افراد تحت پوشش سازمان و بهره‌مند شدن این گروه بزرگ از خدمات بیمه‌ای و بعلاوه گردش مالی ماهیانه در حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برای صندوق به همراه داشته و برآورد می‌شود تا این زمان حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان به ارزش روز به منابع حمایتی سازمان افزوده شده است.

۵- با تکمیل، توسعه و اجرای حدود ۲۰۰ پروژه عمرانی؛ شامل احداث، نوسازی و توسعه چندین بیمارستان و درمانگاه با تمرکز بر مناطق کم برخوردار از جمله بیمارستان‌های لنگرود، شوشتر، دزفول، آبادان، بروجرد، شهید فیاض‌بخش تهران و …، تأمین تجهیزات پیشرفته درمانی، تداوم حذف فرانشیز خدمات بستری برای بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال، تأمین هزینه درمان شمار بیشتری از بیمارهای خاص، صعب‌العلاج، ناباروری و اقدامات متعدد دیگر که بیان آن از حوصله این متن خارج است، کمیت و کیفیت خدمات و تعهدات درمانی، بیمه‌ای سازمان ارتقا یافته است.

۶- در راستای حمایت از تولید ملی، طرح بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی کارفرمایان، در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ هزار کارگاه و در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵ هزار کارگاه را پوشش و مساعدت داده است تا نسبت به صیانت از روند تولید و ارائه خدمات و همچنین حفظ و ایجاد اشتغال اقدام شود.

۷- در مسیر ارتقای کارآمدی و جلب رضایت جامعه ذی‌نفعان سازمان، عملیاتی‌سازی راهبردهای هوشمندسازی سازمان در دستور کار قرار گرفت که به لطف خداوند به فراگیر شدن و پایدارسازی نسخ الکترونیک، دریافت لیست بیمه هوشمند کارگاه‌ها و ارائه ۵۹ خدمت غیرحضوری دیگر از درگاه سایت و موبایل اپلیکیشن «تأمین من» منجر شد که نتیجه آن کاهش مراجعات حضوری و بخش بزرگی از هزینه‌های اداری بود.

۸- برگرفته از روحیه ضد فساد و عدالت‌خواه رئیس‌جمهور شهید با استقرار کمیته صیانت و مبارزه با فساد در سازمان و همچنین راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی و گزارشگری مردمی فساد با تخلفات و شکایات گزارش شده مقابله و پرونده‌های موجود پیگیری حقوقی و قضائی شد که در نتیجه آن بخش بزرگی از دارایی‌های مردمی تضییع شده، به صندوق بازگردانده شد.

کوتاه سخن اینکه، بر اساس راهبردها و رهنمودهای آیت‌الله رئیسی، در تمام لحظات ۳۳ ماه توفیق خدمتگزاری به مردم شریف ایران، همواره خود را در پیشگاه خداوند متعال در رابطه با صیانت و حفاظت از امانات مردم در سازمان مردمی تأمین‌اجتماعی مسئول و مکلف دانستیم و جزئیات تمامی اقدامات سازمان در ایام گذشته و نتایج آن در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی، فسادستیزی، هوشمندسازی و… در گزارش مفصل عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در دوران دولت سیزدهم ارائه شده است که با مراجعه به سایت تأمین‌اجتماعی قابل دسترسی و مطالعه خواهد بود.

خانواده محترم سازمان مردمی تأمین‌اجتماعی

در روزهایی قرار داریم که چهلمین روز آسمانی شدن شهید جمهور عزیز حضرت آیت‌الله رئیسی با انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مقارن شده و همانگونه که اشراف دارید، منشور مردمسالاری دینی برخاسته از رهنمودها و دکترین رهبران و امامین عظیم‌الشأن جمهوری اسلامی به ما آموخته است که تنها از مسیر اقبال مردم است که استقرار یک دولت، استمرار یک نگرش و گفتمان برای حکمرانی و توفیق مجاهدت و رعایت حقوق و امانات ایشان محقق می‌شود.

خردمندانه‌ترین رویکرد و کارآمدترین اقدام رفع کننده نقص‌ها و مشکلات، معین‌کننده آینده کشور و ساخت و توسعه ایران اسلامی تنها از مسیر مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی می‌گذرد. این بزنگاه، همان نقطه‌ای است که جهت روزهای نزدیک و دور زندگی ما و فرزندان ایران را مشخص می‌کند.

سرزمین عزیزمان ایران و وضعیت زندگی فردی و اجتماعی ما در کنار یکدیگر بیش از هر زمان دیگری به تحول در معیشت، وضعیت اقتصادی، فرهنگی، دوری از تنش، اتکا و باور به خود، ساخت از درون و تعامل سازنده و عزتمندانه با منطقه و جهان پیرامون نیاز دارد و همین انتخابِ امروز ماست که میزان قدرت ملی و جایگاه سیاسی نظام ما برای حضور در عرصه‌های مختلف حکمرانی را تعیین می‌کند.

فلذا از آنجایی که تنها از رهگذر آرای مردم شریف و محترم ایران از جمله خانواده بزرگ چند ده میلیونی تأمین‌اجتماعی است که سرنوشت آینده ایران اسلامی رقم می‌خورد؛ به‌عنوان کوچک‌ترین خادم و سرباز شما در دوران دولت‌داری آیت‌الله رئیسی از محضر شریفتان دعوت می‌کنم تا با حضورِ همواره شکوهمندانه خود پدیده‌ای پر دستاورد و مکمل حماسه بدرقه شهیدان راه خدمت خلق کرده و از رهگذر آرای خود به منظور تعیین سرنوشت آینده مشترکمان، جهتِ طریق ارائه فرمائید.

ان‌شاءالله که در نتیجه این مشارکت و حضور الهی، رئیس‌جمهوری فعال، کارآمد، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و منطبق بر خصائلی که رهبر معظم انقلاب برشمردند، بر سر کار می‌آید و گفتمان «تحول و عدالت» و مسیر خدمت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6148749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • س ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      آ قا ی موسوی ازبازنشسگان برای گرفتن رای دعودت میکنی ولی ۴ ماه از همسان سازی بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی خبری نیست پس علی الحساب همسان سازی چشد باد هوا وعده وعید برای گرفتن رای
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      سلام آقای موسوی همه صدوق ها علی الحساب همسان سازی واریز کردند پس بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی چی شد شما دعوت به شرکت درانتخابات میکنید بدون هیچ عمل مثبت خدا ازشما نگذرد