۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲

سفارت نیکوزیا در بیروت:

قبرس اجازه استفاده از خاک خود برای حمله به لبنان را نخواهد داد

قبرس اجازه استفاده از خاک خود برای حمله به لبنان را نخواهد داد

سفارت نیکوزیا در بیروت امروز تصریح کرد: قبرس اجازه استفاده از خاک خود برای حمله به لبنان را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، سفارت قبرس در بیروت امروز چهارشنبه اعلام کرد: اجازه حمله به کشورها از خاک خود را نخواهیم داد.

این رسانه صهیونیستی در این خصوص به نقل از سفارت نیکوزیا ادامه داد: قبرس اجازه استفاده از اراضی خود را برای حمله به هیچ کشور دیگری به ویژه لبنان نخواهد داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پیشتر هشدار داده بود که «قبرس در صورت کمک به اسرائیل در جنگ لبنان آسیب خواهد دید».

سخنرانی طوفانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله علیه تهدیدات دشمن صهیونیست و هدف قرار دادن هر کشوری که بخواهد به این رژیم در تجاوزاتش علیه لبنان کمک کند، واکنش‌های زیادی را برانگیخت. قبرس یکی از این کشورها بود که در سخنرانی وی به آن اشاره شد.

بر این اساس، پیشتر نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهور قبرس به طور سراسیمه به سخنان دبیرکل حزب الله واکنش نشان داده و از عدم مداخله کشورش در منازعات منطقه‌ای خبر داد.

کریستودولیدس در این باره گفته بود: حقیقت این است که کشور قبرس به هیچ عنوان در منازعات نظامی فعلی منطقه‌ای مداخله نداشته و درگیر نیست.

وی با اشاره به نقش کشورش در حل و فصل مشکل فلسطینیان و جنگ غزه، افزود: قبرس بخشی از فرآیند حل مسئله است نه آنکه بخواهد بخشی از خود مشکل باشد. ما اکنون از کریدور دریایی قبرس به غزه برای ارسال کمک‌های دریایی برای فلسطینیان استفاده می‌کنیم.

این سخنان پس از آن مطرح شدکه سید حسن نصرالله در واکنش به تهدیدات پوچ مقامات صهیونیست هشدار داد که در صورت بروز یک جنگ همه جانبه کشورهای کمک کننده به این رژیم نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت. قبرس اکنون میزبان نظامیان صهیونیست جهت آموزش نظامی است.

کد خبر 6148757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • الپ ارسلان IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      16 0
      این قبرس ترک هست با قبرس یونان فرق میکنه
    • اتیلا v534974 IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      7 2
      ازقصد پرچم قبرس ترک شمالی گذاشته اند .پرچم قبرس جنوبی یونانی رابزار
    • فرزندان.ایران متحد IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      2 7
      بیشتراین تهدیدبوی ترس میده!وپوتین که حامی ترور۷مارس بودالان مسخره منفوردنیاشده.وقطعادرصورت تهدیدتروریستان وناامنی دنیامتحدین ناتوغرب هیچگاه۱جانبه واردنمیشن که مثل پوتین عقبگردمخالفت دنیاومردمشون داسته باشن!!؟
    • مهر IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      کل فرودگاههای کشورهای منطقه باید به روی هواپیما های امریکا باید بسته شوذ محور شرارت امریکا و اسراعیل میباشند
    • سرباز وطن IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      استفاده از خاک؟؟؟مگه قرار نبود اگه حریم هواییش هم در اختیار اسرائیل قرار بده حزب الله بزنه قبرس رو؟ شایدم مرحله ای اعلامش کنه😝مثلا امروز بگه خاکم رو در اختیارش قرار نمیدم،فردا بگه حریم دریاییم رو هم نه،و ۳-۴ روز بعد بگه حریم هواییم رو هم نه الکی مثلا ما نفهمیم ترسیدن به خودشون
    • سیدعلیرضا ‌ ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      قبرس‌واسراعیل‌مثل‌دو‌برادر‌می‌مانند‌
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      3 0
      اسرائیل خبیس احتیاج به اجازه ندارد
    • عادل IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      این پرچم قبرس شمالی ترک نشین هست قبرس جنوبی یونانی نشین و رومی هستن پرچمش هم فرق میکنه الان هم واسه حمله به غزه از قبرس جنوبی از طریق اسرائیل میشه و قبرس جنوبی حمایت میکنه
    • Ss ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      2 3
      زر نزن اون از حزب الله نترسید از ترکیه ترسید که گفت اگه به اسرائیل کمک کنه آتش ما دامانش رو خواهد گرفت
    • ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      3 0
      آفرین به قبرس که اجازه نمیده هر دولتی وارد کشورش بشهوبرای خودش سنگر درست کنه عراق سوریه لبنان یاد بگیرند که کشورشون دروازه ندارد وهر کسی دوست داره رفت .آمد می‌کنه اون هم بخاطر کمک مالی کشوری که قانون رفت و آمد برای دیگر دولت ها گذاشت یعنی به رفاه واسایش مردمانش فکر میکند
    • دکتر خلیل IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 0
      خدمت کسانی که میفرمایند از قصد پرچم قبرس شمالی رو گذاشتن برای این تیتر عرض شود که اتفاقا کاردرست رو انجام دادن و نشان از اینکه قبرس رو با این پرچم قبول دارن پس بهتر به جای اعتراض قدردان باشیم
    • ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 0
      عجب این بار هم با اسرائعل همکاری میکرد شاید تکه استخوانی بهش میدادن