۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸

ستاد عملیات حج اعلام کرد؛

آخرین پرواز بازگشت حجاج ایرانی ۲۴ تیر خواهد بود

آخرین پرواز بازگشت حجاج ایرانی ۲۴ تیر خواهد بود

بر اساس اطلاعیه ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۲۴ درصد از زائران و عوامل حج امسال سرزمین وحی را به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همه روزه تعدادی از زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده و به سمت مدینه منوره و ایران می‌روند. گزارش دریافتی از ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ حاکیست ۲۱ هزار و ۳۲۷ نفر از حجاج و عوامل کاروان‌ها پس از انجام اعمال حج تمتع مکه مکرمه را ترک کرده و با ۹۲ پرواز از دو فرودگاه جده و مدینه به ایران بازگشتند.

تا پایان امروز ۱۹ هزار و ۷۱۰ نفر در قالب ۱۲۴ کاروان از مدینه و ۱۶۱۷ نفر در قالب ۱۱ کاروان از فرودگاه جده راهی ایران می‌شوند.

این تعداد بیش از ۲۴ درصد از ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر و عوامل کاروان‌های کشورمان در حج تمتع امسال می‌باشند. همچنین در این اطلاعیه، تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام امشب ۵۴ هزار و ۲۷۰ نفر در قالب ۳۹۸ کاروان اعلام شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره هم امشب به ۱۰ هزار و ۱۷۶ نفر در قالب ۷۳ کاروان می‌رسد.

پروازهای بازگشت حجاج به ایران از طریق دو فرودگاه جده و مدینه از جمعه اول تیرماه برابر با ۱۵ ذی‌الحجه به وقت عربستان آغاز شده است.

از مجموع ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود ۵۰ هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیروهای ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

کد خبر 6148774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha