۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰

استاندار ایلام:

۵۱ روستای استان ایلام تا پایان سال آبرسانی می شوند

۵۱ روستای استان ایلام تا پایان سال آبرسانی می شوند

ایلام-استاندار ایلام گفت: ۵۱ روستای استان ایلام تا پایان سال آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۶ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت گزارش جزئیات هزینه‌کرد حوزه راه‌ها و اربعین‌حسینی، ضمن تسلیت اربعین شهدای خدمت و هم‌چنین گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر گفت: استان ایلام با بیش از ۲۰ هزار کلیومتر مربع وسعت، بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت و از نظر جمعیت آخرین استان کشور هستیم اما نام این استان به واسطه دفاع مقدس، اربعین، مشارکت بالا در انتخابات و قطب فرهنگی و گردشگری همواره در کشور می‌درخشد.

وی با اشاره انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲، افزود: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، استان ایلام با ۵۳/۲۹ درصد مشارکت، استان چهارم کشور از نظر مشارکت در انتخابات شد که در این موفقیت همراهی و همکاری رسانه‌های استان بسیار محسوس بود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام هم‌چنین با اشاره به شهادت شهید رئیسی و همراهان، از تلاش همه‌جانبه رسانه‌ها در راستای انعکاس خدمات شهید جمهور در کشور و استان قدردانی کرد.

وی افزود: پروژه‌هایی که مصوب سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید بوده است با حضور مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در سراسر کشور به‌صورت تجمیعی به بهره‌برداری رسید که روز دوشنبه نیز در استان ایلام سه پروژه ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو، نیروگاه صبا دهلران با اعتبار ۱۵۰ میلیون یورو و میدان نفتی دانان با اعتبار ۱۴۲ میلیون دلار با هدف تولید ۱۱ هزار بشکه نفت به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار ایلام عنوان کرد: جمعاً از نظر ریالی برای این سه پروژه مهم و کلان استان ۱۰۳ همت (۱۰۳ هزار میلیارد تومان) هزینه شده است.

وی با اشاره به دو ابر پروژه مهم استان نظیر تونل کبیرکوه و سامانه گرمسیری، گفت: تونل کبیرکوه که در آستانه افتتاح است در این دولت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و کل هزینه آن ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان است.

بهرام‌نیا ادامه داد: امروز نیز به‌صورت وبیناری و با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری، فاز نخست ابرپروژه سامانه گرمسیری با اعتبار بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است به‌صورت وبیناری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. با افتتاح فاز نخست این پروژه، به ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان آب‌رسانی می‌شود و تا شهریورماه فاز دوم آب‌رسانی به ۱۸ هزار هکتار از زمین کشاورزی تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه آموزش و پرورش هفت فضای آموزشی و ۴ باب فضای ورزشی با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود.

بهرام نیا اضافه کرد: پتروشیمی ارغوان‌گستر با اشتغال ۴۰۰ نفر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، فولاد زاگرس ایوان با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردی و تولید روزانه ۳۰۹ تن شمش فولاد، پروژه تولید کاغذسنگی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان، تصفیه‌خانه آب ایوان با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان و سالن فرودگاه شهدای ایلام با اعتبار بیش از ۴۲ میلیارد تومان، درمانگاه مهران و بیمارستان ملکشاهی در این دولت آماده بهره‌برداری است.

بهرام‌نیا گفت: در دولت سیزدهم ظرف مدت دو سال به ۱۳.۵ درصد کل روستاهای استان (۷۸ روستا) از جمله شهرستان‌های هلیلان ۱۶ روستا، چوار ۱۹ روستا، مهران ۵ روستا، دهلران ۴ روستا، ملکشاهی ۱۱ روستا، چرداول ۴ روستا، دره‌شهر ۴ روستا، ایوان ۵ روستا، آبدانان ۴ روستا، سیروان ۴ روستا و بدره ۱ روستا با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح جهاد آب‌رسانی، با مشارکت بسیج سازندگی سپاه آب‌رسانی شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام افزود: تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۵۱ روستای دیگر استان آب‌رسانی می‌شود.

کد خبر 6148819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha