۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۶

قالیباف در مشهد:

مردمی سازی اقتصاد، رمز گشایش و پیشرفت است

مردمی سازی اقتصاد، رمز گشایش و پیشرفت است

مشهد- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حقیقت امروز کشور نیز آن است که دیگر تاب اختلاف، دعوا و بهانه‌جویی وجود ندارد و مردم خواهان پیشرفت در همه ابعاد و زمینه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به مشهد و حضور در مجموعه ورزشی شهید بهشتی اظهار کرد: بیعت ما با شهداست و با یاد شهیدان چراغچی و شوشتری سوگند یاد می‌کنیم تا در راه آنان و زیر بیرق رهبر معظم انقلاب خدمت کنیم. در این راه هرگز به گذشته برنمی‌گردیم و مسیر پیشرفت را با نگاه پرامید به آینده دنبال می‌کنیم. حقیقت امروز کشور نیز آن است که دیگر تاب اختلاف، دعوا و بهانه‌جویی وجود ندارد و مردم خواهان پیشرفت در همه ابعاد و زمینه‌ها هستند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تقدیر الهی این بود که رفیق شفیق ما در پرواز اردیبهشت‌ماه از بینمان رفت و قانون اساسی تکلیف می‌کند که انتخابات زودهنگام برگزار شود بنابراین برای تغییر روند رو به افول دهه ۹۰ با آن همه رکود و گرانی، باید در روز ۸ تیر به پای صندوق‌های رأی بیاییم زیرا در ۱۰ سال گذشته دولت‌هایی مستقر بودند که نتیجه عمل آن‌ها همین رکود و گرانی بود. مذاکرات را هم متوقف و کشور را هشت سال معطل کردند.

باید مسیر حرکت کشور تغییر کند

وی گفت: باید طوری در انتخابات شرکت کنیم که این مسیر عوض شود و حرکت بر مدار پیشرفت صورت بگیرد. البته این‌طور هم نیست که عده‌ای بگویند فلانی سیاست بلد نیست؛ نه! ما سیاست بلدیم منتها به سیاسی بازی و کارهای خلاف واقع اعتقاد نداریم. باور ما این است که باید صادقانه کار را انجام داد. عزیزان، از شما سوال می‌کنم که آیا از مجلس سیاسی‌تر در کشور وجود دارد؟ بنده چهار سال در مجلس توفیق خدمت داشتم که حدود نیمی از آن هم در دولت همین آقایان در دهه ۹۰ بود. این‌ها هر کار خواستند هم کردند اما این مجلس کارآمد، توانا، با نقشه راه، با دانش و با پیش‌بینی توانست قانون‌های مهمی همچون قانون تجارت را با اولویت مسائل اقتصادی تصویب کند و در عمل، اقدامی انجام دهد که در پنج دوره مجلس قبلی نیمه‌تمام بود.

قالیباف بیان کرد: علاوه بر این، قانون خانواده و جوانی جمعیت نیز ۱۵ سال روی زمین مانده بود. حالا نمی‌خواهم به تفصیل در این باره صحبت کنم اما اصل کلام این است که ما نشان دادیم سیاست بلدیم اما هرگز سیاست‌زده و سیاست‌باز نیستیم.

چالش‌های اقتصادی راه حل دارد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، قانون اقدام راهبردی یکی از بهترین مصوبات مجلس انقلابی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند اما با این حال، بازهم کسانی بودند در بدنه دولت وقت که خواستند در برجام بمانند با اینکه ترامپ آن را برهم زد. سوال اینجاست که چه دلیلی داشت ما در آن باقی بمانیم و بدعهدی دشمن را به نظاره بنشینیم؟

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید قابل پیش‌بینی باشد، ادامه داد: چالش‌های اقتصادی کشور همه راه حل دارد. این‌طور نیست مسئله‌ای وجود داشته باشد که نتوان آن را حل کرد. مشکل تورم با افزایش حقوق قابل حل است، موضوع مسکن نیز به عنوان یکی از چالش‌های بسیار مهم کشور فقط در سایه اشراف مسئولان سازمان‌دهی خواهد شد و این چالش که نتیجه رفتار دولت‌های یازدهم و دوازدهم است، با استمرار راه و عمل شهید رئیسی برطرف خواهد شد.

رسیدگی به اتباع غیرمجاز، اولویت دولت جدید

قالیباف تصریح کرد: بنای دولت خدمت و پیشرفت این است که ۳۳۰ هکتار زمین در حاشیه شهرها به حریم شهر افزوده و به هر سرپرست خانوار فاقد مسکن، ۲۰۰ متر زمین مسکونی اعطا شود. به طور کلی، امروزه برای هر مشکل، راه حل کارشناسی و دقیق وجود دارد و مثلاً در دولت جدید بنا داریم تا به‌صورت جدی به بحث اتباع غیرمجاز رسیدگی کنیم زیرا این مسئله یکی از عوامل اصلی مشکلات اجتماعی کشور است. البته حساب اتباع غیرمجاز از مهاجران قانونی و محترم ساکن کشور جداست و معیار دقیق و قانونی برای رسیدگی به این موضوع با انسداد مرزها منجر به تعطیلی بازار کولبران و مرزنشینان نخواهد شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: به صراحت می‌گویم که مسئله نیروهای شرکتی، یکی از خروجی‌های اشتباه دولت‌های قبل بود. در دولت یازدهم و دوازدهم طوری رفتار شد که گویا نیروهای شرکتی، شهروندان درجه دو هستند و در این شرایط، یکی از تکالیف مهم دولت چهاردهم این است که این مساله را مورد رسیدگی دقیق قرار دهد.

مردمی‌سازی اقتصاد، رمز گشایش و پیشرفت

وی با تأکید بر اینکه مردمی‌سازی اقتصاد، رمز گشایش و حل‌وفصل چالش‌های موجود است، گفت: باید بخش خصوصی تقویت شود. این تکلیف دولت و تأکید قانون است. همین هم که ما می‌گوئیم بندر چابهار و سواحل خلیج مکران در چشم‌انداز زمانی چهارساله دولت چهاردهم به پایتخت دوم کشور تبدیل می‌شوند، اساس و مبنای آن مبتنی بر همین اصل مردمی‌سازی اقتصاد است.

قالیباف بیان کرد: ما در ۱۲ سال در شهرداری تهران با تکیه بر ظرفیت مردم، سرمایه داخلی، کارآفرینان، دانش‌بنیان‌ها و جوانان گام دوم، تهران جدید را ساختیم که شما دیدید. بر همین مبنا مطمئن باشید که پایتخت دوم ایران عزیزمان را مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و فناور، ترانزیت و حمل‌ونقل زمینی، ریلی و دریایی خواهیم ساخت تا به شبکه‌های جهانی متصل شود و گردشگری را هم تا سال ۱۴۱۴ احیا کند. این برنامه اقتصاد کشور را متحول خواهد کرد. طبق روال و سنتی که داریم، براساس زمان‌بندی اعلام شده، سواحل دریای عمان و اقیانوس هند شاهد این اقدام جهادی خواهد بود و پایتخت دوم ما سر از زمین بلند خواهد کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتها عنوان کرد: از خداوند متعال، توفیق همه شما ملت سرافراز ایران را مسئلت می‌کنم. انشالله انتخابات در اوج شکوه و با مشارکت حداکثری برگزار شد و ما هم پس از پیروزی در انتخابات، جشن پیروزی را از مشهدالرضا (ع) شروع خواهیم کرد.

کد خبر 6148954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      6 16
      باعهدی که بستیم خانوادگی واشنایان دکتر قالیباف حمایتت میکنیم
    • US ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      1 0
      اميدوارم و انشاالله قاليباف برنده انتخابات بشود