۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۹

موزه سینما منتشر کرد؛

ناگفته‌های منوچهر والی‌زاده از دوبله/ لطفا تلاش کنید!

ناگفته‌های منوچهر والی‌زاده از دوبله/ لطفا تلاش کنید!

موزه سینما به مناسبت زادروز منوچهر والی زاده مدیر دوبلاژ و دوبلور سینما و تلویزیون بخش‌هایی از گفت‌وگوی این هنرمند را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی، موزه سینما به مناسبت زادروز منوچهر والی زاده مدیر دوبلاژ و دوبلور سینما و تلویزیون بخش‌هایی از گفت‌وگوی این هنرمند را منتشر کرد.

منوچهر والی‌زاده با بیان اینکه روزی که وارد این کار شده اصلا به پول فکر نمی‌کرده است، گفت: تنها عشق و علاقه باعث شد تا به هنر دوبله جذب شوم. افراد بسیاری می‌توانند چنین علاقه‌ای به کار دوبلاژ داشته باشند اما زمانی موفق خواهند بود که بتوانند این مسیر را با عشق دنبال کنند.

وی ادامه داد: من از روزی که وارد این حرفه شدم تا به حال طیف متفاوتی از نقش‌ها، از درجه سه تا درجه یک را تجربه کردم. به بیشتر این نقش‌ها علاقه شخصی داشتم و اغلب پیش از آنکه خودم درخواستی داشته باشم، برای بسیاری از شخصیت‌ها انتخاب شده‌ام و بنابراین حسرتی برای نقشی که دوبله نکرده باشم، ندارم.

والی زاده بیان کرد: به تام هنکس، تام کروز و جان تراولتا علاقه زیادی دارم و بیشتر نقش‌های این بازیگران را من دوبله کرده‌ام. همچنین دوبله بیشتر نقش‌هایی را که ویل اسمیت و ادی مورفی برعهده داشته‌اند من انجام دادم. همواره تلاش کردم تا کار خود را با «صداقت» انجام دهم و در این مدت نقش‌های خوبی نیز به من پیشنهاد شده است.

وی درباره واکنش مردم نسبت به خود گفت: اگر علاقه و ابراز محبت از سوی مردم وجود نداشته باشد، ما هم وجود نداریم. اگر صدای ما توسط عموم مردم شنیده نشود و تصویر ما دیده نشود، کار ما بی‌ارزش خواهد بود. این مردم هستند که به وجود هنرمندان معنا می‌ بخشند. آن‌ها با توجه نشان دادن از سوی خود باعث می‌شوند یک هنرمند دارای قدر و منزلت شود.

والی زاده مطرح کرد: محبت و صمیمیت مردم را هیچ‌گاه نمی‌توان فراموش کرد و من هر کاری را می‌پذیرم تلاش می‌کنم به بهترین شکل ممکن انجام دهم تا مورد توجه مردم قرار بگیرد. امیدوارم همه جوانان مملکت همواره موفق باشند. توصیه می‌کنم این عزیزان درباره رشته‌ای که انتخاب می‌کنند مطالعه و ممارست داشته باشند و در هر شغل از خود پشتکار نشان دهند.

وی در پایان یادآور شد: من در این حرفه از خود پشتکار بسیار زیادی نشان دادم زیرا به دوبله علاقه زیادی داشتم و در طول شصت و پنج سال گذشته تنها در این حرفه مشغول فعالیت بودم. از جوانان می‌خواهم علاقه خود را در دانشگاه پیگیری کنند و برای شغل خود همان را مبنا قرار دهند. اگر در دانشگاه رشته‌ای را بخوانید و شغل متفاوتی را دنبال کنید، حتما به مشکل برخواهید خورد.

کد خبر 6149169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha