۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۷

رییس مرکز مدیریت راه‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ثبت بیش از ۳ میلیون تردد بین استانی در چهارمحال و بختیاری

ثبت بیش از ۳ میلیون تردد بین استانی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-رییس مرکز مدیریت راه‌های چهارمحال و بختیاری از ثبت بیش از ۳ میلیون و ۸۱۴ هزار تردد بین استانی وسیله نقلیه در محورهای این استان در سه ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاله اشرفی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، از ثبت بیش از ۳ میلیون و ۸۱۴ هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای استان در سه ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی ۲۶۵ وسیله نقلیه بوده است.

وی افزود: با توجه به آمار احصا شده از سامانه‌های هوشمند، در تاریخ سیزدهم فروردین‌ماه امسال ساعت ۱۸ الی ۱۹ پرترددترین روز در این بازده زمانی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت را ۱۲/۳ درصد عنوان کرد و ادامه داد: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

اشرفی با اشاره به اینکه پرترددترین محور در این بازه محور فرخشهر به شهرکرد، سورشجان به شهرکرد و بروحن به گندمان بوده است، عنوان کرد: بیشترین مقصد سفر خارج استان خودروهای پلاک استان اصفهان (۳۴.۶ درصد)، خوزستان (۹.۹ درصد)، تهران (۹.۷ درصد)، فارس (۳.۷ درصد)، خراسان رضوی (۲.۴ درصد) و سایر استان‌ها (۷.۴ درصد) بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعداد ۲۲ هزار و ۱۵۶ نفر از هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ در سه ماه سال استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.141.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به صورت تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

کد خبر 6149182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • قاسم ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      18 0
      سلام واقعا شهرکرد مردم خوبی دارن