۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

یک استاد دانشگاه در کرمان:

جهش تولید نیاز به مشارکت آگاهانه در سرنوشت دارد

جهش تولید نیاز به مشارکت آگاهانه در سرنوشت دارد

کرمان- استاد دانشگاه در کرمان خواستار مشارکت مردم در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح در راستای جهش تولید و توسعه اقتصادی بر مبنای توانمندیهای داخلی شد.

سینا زینلی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مردم امروز در مقابل یک فرایند اجتماعی قرار گرفته اند که سال‌ها آرزوی بشر در اعصار مختلف بوده است.

زینلی ادامه داد: انتخاب سرنوشت و رویکردها و سیاست گذاری‌هایی که می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی انسان مؤثر باشد حق طبیعی هر انسان است که البته در بسیاری از جوامع و کشورهای منطقه هنوز برای جوامع آرزو است و آنها در ساختارهای از پیش تعیین شده سیاسی زندگی می‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هم اکنون مردم در آستانه یک فرایند مهم انتخابی قرار دارند و باید با مطالعه و اندیشه ورزی انتخابی مناسب داشته باشند.

زینلی تصریح کرد: اما یکی از عرصه‌هایی که باید بیش از گذشته به آن تفکر کننده شاخصه‌های اقتصادی کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است.

این استاد دانشگاه افزود: کشور در کنار ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در معرض چالشهای اقتصادی نیز قرار دارد و باید برنامه‌های دقیق اقتصادی و پیشینه تصمیم گیری های اقتصادی این افراد نیز در گذشته مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاست زده شدن جامعه گفت: جدا از خاستگاه‌های سیاسی و افکار احزاب و افراد اما بررسی دقیق برنامه‌های اقتصادی برای حل مشکلاتی مانند تورم، گرانی و ایجاد اشتغال و … بسیار مهم است.

زینلی گفت: در استان کرمان که صنعت و البته معدن زمینه اشتغال بسیاری از مردم را فراهم کرده است بررسی برنامه‌های اقتصادی در بعد صنعت و معدن بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: باید دید برنامه‌های کاندیداها در این زمینه چیست و چگونه می‌توانند با اجرای فرایندهای علمی و تعریف شده موتور محرکه‌ای برای توسعه استان مهیا کنند و البته چالشها و مشکلات پیش رو را نیز از بین ببرند.

زینلی با دعوت از صنعتگران و فعالان بخش معدن و سایر حوزه‌های اقتصادی به شرکت گسترده در انتخابات گفت: انتخاب فرد اصلح و متخصص که با تکیه بر تیم اقتصادی متبحر می‌تواند مشکلات را رفع کند بسیار مهم و ارزشمند است و در این خصوص باید در ساعات باقیمانده مطالعات و بررسی‌های خود را انجام دهیم و تصمیمی مناسب بگیریم.

کد خبر 6149272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha