۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴

در هفته قوه قضاییه مطرح شد؛

بیشترین درخواست های مردمی در با دیدار مسئولان قضایی

بیشترین درخواست های مردمی در با دیدار مسئولان قضایی

ملاقات مردمی مسئولان قضائی به مناسبت هفته قوه قضائیه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضائی در چارچوب موازین قانونی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای دستور ریاست قوه قضائیه خطاب به تمامی مقامات قضائی به ویژه رؤسای دادگستری‌های مراکز استان‌ها ناظر بر برگزاری دیدار عمومی با مردم و مراجعان به دادگستری‌ها و مراکز قضائی جهت رفع مسائل و مشکلات آنها در چارچوب موازین قانونی همزمان با هفته قوه قضائیه، ملاقات مردمی تعدادی از مسئولان عالی قضائی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و علی صالحی دادستان تهران و همچنین بابک ترکی رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران، یونس طرهانی معاون قضائی در امور زندان‌های دادگستری استان تهران، سید مهدی رستگاری معاون قضائی در امور ارتباطات مردمی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران، غلامرضا جواهری معاون قضائی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان تهران، سید حسین میرابراهیمی معاون دادستان تهران، احمدعلی فیروزجایی معاون امور زندان‌های دادستان تهران برگزار شد.

این میز خدمت با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضائی برگزار شد و مسئولان قضائی به مدت بیش از سه ساعت با ۱۵۰ نفر از مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضا و نمایندگان پرونده‌های کثیرالشاکی دیدار چهره به چهره داشتند و پس از بررسی مسائل و مشکلات مراجعان دستورات مقتضی را صادر کردند.

درخواست آزادی و عفو مشروط، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی، اطاله دادرسی، تسریع در رسیدگی، تقاضا مرخصی زندانیان و…، از جمله بیشترین موضوعات و مسائل مطرح شده در جریان این ملاقات مردمی بود.

مسئولان قضائی در جریان این ملاقات مردمی، پس از استماع درخواست‌های متقاضیان و مطالعه پرونده‌های آنها، با در نظر گرفتن جهات قانونی و تناسب میان موارد مندرج در پرونده‌ها و درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را صادر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این ملاقات مردمی اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه برنامه ملاقات با مردم را در راستای استماع و رفع مشکلات آنها به عنوان یکی از اصول اولیه راهبردهای کلی خود می‌دانند به طوری که در سفرهای استانی و مرکز کشور ملاقات مردمی برای رئیس قوه قضائیه یک اصل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در مرکز مردمی قوه قضائیه برای مردمی که مراجعه می‌کنند وقت تعیین می‌شود تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات‌ها صورت گیرد.

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این ملاقات مردمی اظهار کرد: در این ملاقات مردمی اکثر مراجعه کنندگان تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری نسبت به احکام صادره را داشتند. همچنین متقاضیان از استان‌های مختلف در این ملاقات مردمی حضور داشتند به همین منظور دستورات لازم به رؤسای کل دادگستری استان‌ها صادر شد تا ملاحظات قانونی صورت گیرد و اگر شرایط لازم را دارند نسبت به اعمال ماده مذکور اقدام کنند.

وی ادامه داد: برخی از درخواست متقاضیان مربوط به سازمان بازرسی بود و مراجعه‌کنندگان از دستگاه‌های اجرایی شکایت داشتند که مقرر شد همکاران سازمان بازرسی، موضوعات آنها را پیگیری و نتیجه را اعلام کنند.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: درخواست‌هایی که مراجعان امروز در این ملاقات مردمی مطرح کردند مربوط به پیگیری اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، اطاله دادرسی و اجرای احکام کیفری و حقوقی بود.

وی ادامه داد: معاونت حقوق شهروندی و ملاقات‌های مردمی در دادگستری استان تهران وجود دارد که در قسمت مدیریت ملاقات‌های مردمی این معاونت ۷ نفر از کارشناسان حضور دارند و روزانه حدود ۵۰ نفر مراجعه کننده داریم. کارشناسان دادگستری استان تهران در درجه اول راهنمایی‌ها را انجام می‌دهند و سه شنبه هر هفته هم ملاقات مردمی به همراه ۱۵ نفر از مدیران در دادگستری استان تهران برگزار می‌شود.

علی صالحی دادستان تهران در این ملاقات مردمی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: بیشتر درخواست‌هایی که امروز از سوی مراجعان مطرح شد بحث عفو برای محکومین به قصاص و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری بود که دستورات مقتضی را صادر کردیم.

احمدعلی فیروزجایی معاون امور زندان‌های دادستان تهران در این ملاقات مردمی اظهار کرد: درخواست‌های متقاضیان در این ملاقات مردمی درخواست عفو و بخشش و مساعدت مالی از طریق ستاد دیه، خیرین و انجمن‌های حمایت از زندانیان بود که مقرر شد با کمک خیرین برای آن‌ها مساعدت مالی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: به مناسبت عید سعید غدیر خم ۱۱۰۰ بسته معیشتی در حال توزیع میان خانواده‌های زندانیان نیازمند است و تعدادی از مددجویان درخواست وام داشتند که به صندوق‌های قرض الحسنه معرفی شدند.

کد خبر 6149294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha