۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰

اینانلو خبر داد؛

همکاری اعضای بریکس در تولید داروهای بایوسیمیلار و اورفان

همکاری اعضای بریکس در تولید داروهای بایوسیمیلار و اورفان

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو، از برنامه همکاری اعضای بریکس برای تولید و نظارت بر داروهای بایوسیمیلار و اورفان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اینانلو با اشاره به اینکه کشورهای شرکت‌کننده در این نشست روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، برزیل، امارات متحده عربی، ایران، مصر، اتیوپی و عربستان سعودی هستند، گفت: یکی از محورهای مورد بحث و بررسی در جلسه بریکس همکاری برای نظارت و توسعه داروهای بایوسیمیلار و اورفان بود.

وی افزود: در این نشست موضوع تولید داخلی و همکاری در زمینه تولید داروهای بایوسیمیلار و اورفان و انجام مطالعات بالینی بر روی دارو و تجهیزات پزشکی در هر یک از کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

اینانلو ادامه داد: سازمان غذا و داروی ایران نیز در این نشست توانمندی‌های تولید داروهای بایوسیمیلار، قوانین و مقررات موجود در این زمینه را ارائه داده و استقبال خود را از همکاری‌های مشترک مخصوصاً انجام مطالعات بالینی در حوزه داروهای بایوسیمیلار اعلام کرد؛ چرا که کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در تولید داروهای بایوسیمیلار است.

به گفته وی، نهایتاً در پایان این نشست همه شرکت‌کنندگان در بیانیه‌ای با اشتراک گذاشتن اطلاعات، فرایندها، الزامات و تصمیمات رگوراتوری برای اطمینان از دسترسی بیماران هر یک از کشورها به داروهای ایمن، اثربخش و باکیفیت موافقت کردند تا تجربیات خود را در چهارچوب نظارتی با یکدیگر به تبادل کنند.

کد خبر 6149310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha