۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸

مهر گزارش می‌دهد؛

مشق سیاسی ۱۷ هزار رأی اولی اصفهان در کارزار انتخابات هشتم تیر ماه

مشق سیاسی ۱۷ هزار رأی اولی اصفهان در کارزار انتخابات هشتم تیر ماه

اصفهان- بیش از ۱۷ هزار رأی اولی در استان اصفهان در هشتم تیر ماه و با حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشق سیاسی خود را می‌نویسند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همواره مشارکت در انتخابات به ویژه برای کسانی که قرار است برای نخستین بار در این عرصه پا به میدان بگذارند، جذابیتی توصیف نشدنی دارد و بسیاری برای رسیدن به این سن لحظه شماری می‌کنند تا بتوانند تکلیف سیاسی خود را ادا کنند.

جوانانی که تا چند روز پیش فقط به فکر درس و امتحان بودند، امروز به مسائل بزرگ‌تری مثل تصمیم گیری در سرنوشت کشور خود می‌اندیشند و خود را آماده می‌کنند تا با حضور در یک آزمون بسیار مهم برای آینده کشور تصمیم گیری کرده و با رأی خود یک قدم به سمت و سوی تعالی بیشتر نظام اسلامی بردارند.

حضور رأی اولی‌ها در انتخابات موجب نشاط انتخاباتی می‌شود و حضور نوجوانان واجد شرایط رأی دادن در خانواده‌ها و محافل مختلف در افزایش بینش، بصیرت افزایی و تشویق آحاد مردم به حضور در این عرصه نقش چشمگیری دارد.

خوشحالم که امسال حق رأی دارم

پارسا ابراهیمی، ۱۸ ساله و از اهالی شاهین شهر است، نوجوانی که به گفته خودش امسال قرار است برای اولین بار پا به میدان انتخابات بگذارد، او در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: من هر سال با خانواده و در ساعات اولیه در حوزه‌های انتخاباتی حاضر می‌شدم اما حق رأی نداشتم و امسال بسیار خوشحالم که امکان مشارکت در انتخابات را دارم.

او همراهی برای نقش آفرینی در عرصه سیاسی را بر خود ضروری می‌داند و ابراز می‌کند: سال‌ها منتظر این لحظه بودم و آن را از دست نخواهم داد.

این نوجوان شاهین شهری در خصوص معیارها یک رئیس جمهور کارآمد نیز می‌گوید: مسلماً آنچه من انتظار دارم پیش بینی برای آینده کشور است، امروز همه جوانان دغدغه نیازهای اولیه زندگی را دارند و انتظار داریم به گونه‌ای رئیس جمهور منتخب عمل کند که از این دست دغدغه‌ها نداشته باشیم.

مشق سیاسی ۱۷ هزار رأی اولی اصفهان در کارزار انتخابات هشتم تیر ماه

همراه با دوستانم پاسی صندوق رأی می‌روم

کیانا اسماعیلی، دیگر نوجوان رأی اولی نیز که از اهالی کاشان است، در خصوص حضورش پای صندوق‌های رأی به خبرنگار مهر می‌گوید: من و دوستانم تصمیم گرفتیم فردا همگی با هم در شعبه اخذ رأی حضور پیدا کنیم.

او تصریح می‌کند: شور و شوق انتخابات در میان من و دوستانم بسیار دیدنی است و همه ما برای فرارسیدن ۲۴ خرداد ماه لحظه شماری می‌کنیم و از اینکه می‌دانیم رأی ما نیز در سرنوشت کشور تأثیر گذار است بسیار خوشحال هستیم.

رأی اولی‌ها می‌توانند شور و حرارت انتخابات را چندین برابر کنند

همچنین ندا اسداللهی نوجوان ۱۸ ساله اصفهانی که برگزاری انتخابات را هم مایه خوشحالی و هم ناراحتی خود می‌داند به خبرنگار مهر می‌گوید: از اینکه به دلیل شهادت شهید رئیسی انتخابات یک سال زودتر برگزار می‌شود ناراحتم و از سویی نیز خوشحالم که می‌توانم زودتر رأی دهم، چون من تنها به خاطر چند روز نتوانستم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنم.

او که معتقد است رأی اولی‌ها می‌توانند شور و حرارت انتخابات را چندین برابر کنند، ادامه می‌دهد: ما سال‌ها منتظر چنین روزی بوده‌ایم و برای آن برنامه داریم.

علیرضا داوری، دیگر رأی اولی اصفهان نیز در این ارتباط به به خبرنگار مهر می‌گوید: برای انتخاب ریاست جمهور ساعت‌ها پای مناظره‌های انتخاباتی نشستم، بحث‌های زیادی را با دوستانم داشتم و با هم به یک کاندیدای برتر رسیدیم.

وی یادآور می‌شود: تا فردا لحظه شماری می‌کنم تا زودتر روز لبیک گفتن به رهبر معظم انقلاب فرا برسد و بتوانم با برگه رأی خود در حماسه سیاسی مشارکت داشته باشم.

مشق سیاسی ۱۷ هزار رأی اولی اصفهان در کارزار انتخابات هشتم تیر ماه

وجود بیش از ۱۷ هزار رأی اولی در اصفهان

همچنین مهدی سلیمانی، مدیرکل سیاسی استانداری اصفهان نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: در استان اصفهان حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۷ هزار نفر برای اولین بار پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

ما نیز همانند همین رأی اولی‌ها خاطرات ۱۸ سالگی خود را در خاطر داریم، روزهایی که با شور و اشتیاق در انتظار زمان موعود انتخابات بودیم و لحظه شماری می‌کردیم تا بتوانیم برای سرنوشت کشور خود تصمیم بگیریم و در آن سهیم باشیم و بدون شک این روزها هدف همه مردم کشور از حضور در انتخابات تلاش برای خلق حماسه سیاسی است.

کد خبر 6149330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha