۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹

وزیر دادگستری بولیوی:

رهبر کودتاگران در بولیوی به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود

رهبر کودتاگران در بولیوی به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود

وزیر دادگستری بولیوی اعلام کرد که رهبر کودتای شکست‌خورده در این کشور به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ایوان لیما» وزیر دادگستری دولت بولیوی اعلام کرد که ژنرال «خوان خوزه زونیگا» رهبر کودتای شکست‌خورده این کشور به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.»؛ اتهام ژنرال زونیگا «شورش مسلحانه و تروریسم» است.

ساعاتی پیش لوئیس آرس، رئیس جمهور بولیوی، در کنفرانسی خبری ضمن اعلام شکست کودتا در این کشور اعلام کرد که ژنرال «خوان خوزه زونیگا» رهبر کودتاگران در لاپاز، پایتخت این کشور، دستگیر شده است. تلویزیون دولتی بولیوی هم از عقب نشینی زره پوش‌های ارتش و باز پس‌گیری اماکن حیاتی لاپاز توسط پلیس خبر دادند.

به گفته «کارلوس دل کاستیو» وزیر کشور بولیوی در درگیری بین کودتاگران و ارتش و مردم بولیوی دست‌کم ۹ نفر زخمی شدند و نیروهای پلیس ژنرال‌های دخیل در کودتا را بازداشت کردند، از جمله خوان خوزه زونیگا که فرماندهی این کودتا را بر عهده داشت. ژنرال نیروی هوایی «مارسلو خاویر سگرا» و معاون دریاسالار خوان آرنس سالوادور نیز بازداشت شدند. دفتر دادستانی بولیوی زونیگا را به تروریسم متهم کرده است.

در پی اقدام گروهی از نظامیان ارتش بولیوی به سرکردگی ژنرال زونیگا برای کودتا در این کشور، برخی از کشورهای جهان از جمله وزارت خارجه کشورمان تلاش برای کودتا در این کشور را محکوم کردند. شامگاه چهارشنبه گروهی از نظامیان ارتش بولیوی با سرکردگی ژنرال زونیگا با یورش به کاخ ریاست‌جمهوری بولیوی قصد سرنگونی دولت لوئیس آرس داشتند که این شورش نظامی شکست خورد.

کد خبر 6149391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha