۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

شهید رییسی مالک زمان خود بود

شهید رییسی مالک زمان خود بود

همدان-مسوول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: شهید رییسی، مالک زمان خود بود.‌

حمید پورحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت با بیان اینکه در دوران‌های مختلف از صدر اسلام تا به حال انسان‌های متدین و خوب کم نبودند، گفت: الان هم چنین انسان‌هایی هستند اما یک ویژگی که شاید کمتر در این انسان‌ها دیده شود آن است که شانه زیر بار مسئولیت می‌دهند و می‌توانند یک بار را از دوش امام زمان خودشان بردارند.

وی با اشاره به اینکه در دوران حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ایشان یاران زیادی داشتند اما بین یاران خود، مثل جناب مالک کمتر پیدا می‌شد، افزود: حال مقایسه کنیم فردی مثل جناب مالک را با جناب کمیل، با اینکه شاید ایشان را بخاطر دعا و معنویت بیشتر بشناسیم اما حضرت امیرالمومنین (ع) به نحوی دیگر به این مسئله نگاه دارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه کمیل با آنکه فردی معنوی‌تر بود اما امام علی علیه السلام در جایی از نهج‌البلاغه خطاب به او فرمودند «چطور فردی هستی که یک روستا را نمی‌توانی اداره کنی»، تصریح کرد: تفاوت نگاه امام علیه السلام به جناب مالک و کمیل این است که به توان مدیریتی این دو نفر توجه داشته است و جناب مالک توان مدیریت و فرماندهی لشکر داشته می‌توانست فرمانداری و استانداری مصر را برعهده بگیرد.

پورحسینی خاطرنشان کرد: در زمان ما هم شهید آیت‌الله رئیسی همین‌گونه بود، جنس او به گونه‌ای بود که حضرت آقا نسبت به ایشان بعد از شهادتش می‌فرمایند رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت و صلاح و رضایت مردم که همان رضایت خداست را به هر چیز دیگر اولویت می‌داد.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی با این تعابیر، مالک زمان خود و رهبر انقلاب بود، عنوان کرد: ایشان توانستند در خدمتگزاری به کشور نصاب تازه ایجاد کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: شهید رئیسی در پیش‌برد کشور در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی با راه اندازی کارخانه‌ها و پیمان‌های بزرگی که به عضویت آن‌ها در آمدیم فضای جدید ایجاد کرد.

پورحسینی با بیان اینکه شهید رئیسی با حضور مداوم بین مردم و شب و روز نشناختن برای رفع مشکلات، نحوه مدیریت صحیح را نشان داد، گفت: برجستگی‌های شخصیتی ایشان که بسیاری از آن‌ها بعد از شهادتشان مطرح شد، کرامت، خدمت، صفا، صداقت و بالاتر از همه این کرامات را بخاطر سربازی رهبر معظم انقلاب بودن می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه ایشان تخت هیچ شرایطی زاویه با بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی نداشتند، افزود: توجه به سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی که مطرح می‌کردند همیشه مد نظر شهید رئیسی بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان خاطرنشان کرد: چیزی که در مورد شهد رئیسی گفته می‌شود و شاخصه وجودی ایشان، آن است که خود را سرباز ولایت می‌دانست و اگر این اتفاق افتاد می‌توان کارهای اقتصادی و خدماتی را پیش برد و در فضای بین‌المللی درخشید.

پورحسینی با اشاره به اینکه پس از شهادت ایشان در فضای داخلی همراهی مردمی برای تشییع جنازه ایشان به راه می‌افتد، عنوان کرد: در فضای خارجی نیز بسیاری از کشورها حضوری آمدند و برخی کشورها با پیام متعدد از شخصیت بزرگ ایشان گفتند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه شهید رئیسی با این تعابیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ایشان دارند، مالک زمان خود هستند، گفت: ایشان توانستند در خدمتگزاری به کشور نصاب تازه ایجاد کند و شاکله وجودی شهید رئیسی بخاطر سربازی ایشان در راه ولایت فقیه بود.

وی در پایان گفت: همه این اتفاقات و شاکله وجودی شهید رئیسی بخاطر سربازی ایشان در راه ولایت فقیه بود.

کد خبر 6149402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha