۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷

استاندار اردبیل:

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح در سفر دوم رییس جمهور بود

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح در سفر دوم رییس جمهور بود

انگوت- استاندار اردبیل گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان اردبیل آماده افتتاح در دور دوم سفر رییس جمهور بود که دست تقدیر سبب شد این پروژه‌ها امروز به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های صنعت آب و برق در سد عمارت انگوت، اظهار کرد: در دولت خدمتگزار سیزدهم با تأکید رئیس جمهور منابع خوب از اعتبارات وصول مختلف ملی و استانی اختصاص یافت تا شاهد توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش آب، برق، گاز و ارتباطات باشیم.

وی تصریح کرد: در مدت ۲ سال و ۹ ماه دولت مردمی سیزدهم با پیگیری مستمر رئیس جمهور مصوبات سفر اول به شکل کامل تحقق یافت که عمده آنها مربوط به توسعه زیرساخت‌ها بوده است.

استاندار اردبیل به آبگیری سه سد در این مدت اشاره کرد و گفت: احداث سد در این استان به معنای تولید ثروت و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است تا ما بتوانیم منابع ارزشمند آب را در داخل کشور صیانت کرده و از خروج آن جلوگیری کنیم.

عاملی افزود: بعد از گذشت ۱۸ سال این سدها شامل عمارت، عنبران و سدهای معیشتی دیگر به بهره‌برداری رسید تا با آبگیری این سدها شاهد رونق کسب و کار و توسعه بخش کشاورزی، تولیدات و همچنین تأمین آب شرب باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این دولت احداث ۱۰ مورد پست ۶۳ کیلوولت و ۲۳۰ کیلوولت را شاهد بودیم که یکی از مهمترین آنها پست فوق توزیع شبکه مغان بوده که در قالب طرح خداآفرین به بهره‌برداری رسید.

عاملی اضافه کرد: پروژه پایاب سد خداآفرین و آبرسانی به اراضی دیم به افزایش تولید محصولات کمک کرده و ظرفیت تولید را در این بخش به بیش از یک میلیون تن ارتقا داده است.

وی بیان کرد: از محل سفر اول رئیس جمهور شهید به استان اردبیل پروژه‌های متعددی آماده افتتاح بود که در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر دوم مهیا شده بود که دست تقدیر به نحوی رقم خورد تا ما امروز شاهد افتتاح این پروژه‌ها در چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان خدمتگزارش باشیم.

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بخشی از پروژه‌ها را امروز و بخش دیگری را نیز در هفته دولت شاهد خواهیم بود تا استان اردبیل بتواند از مزایای این طرح‌های زیربنایی بهره‌مند شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سد عمارت از سدهای مهم و ارزشمند برای توسعه بخش کشاورزی در شمال استان است که اراضی انگوت، گرمی و بخشی از مناطق دیگر را نیز تحت پوشش برده و ما به راحتی می‌توانیم از این سد برای افزایش تولید محصولات زراعی و باغی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که به صورت همزمان پروژه‌های صنعت آب و برق در کشور به صورت وبیناری و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان به بهره‌برداری رسید، سد عمارت، عنبران و پروژه‌های آبرسانی و ذخیره آب در استان اردبیل به همراه پست فوق توزیع شبکه مغان نیز به بهره‌برداری رسید تا در چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی شاهد بهره‌برداری و تقدیم این طرح‌ها به اهالی شمال استان اردبیل باشیم.

کد خبر 6149425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha