۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

مهر گزارش می‌دهد؛

حضور رأی اولی‌ها در انتخابات اراده‌ای سرنوشت‌ساز

حضور رأی اولی‌ها در انتخابات اراده‌ای سرنوشت‌ساز

سنندج- حضور رأی اولی‌ها برای اولین بار در انتخابات یک تجربه بزرگ و تصمیم و اراده‌ای سرنوشت‌ساز است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: نقش‌آفرینی در این مرحله از زندگی بسیار مهم بوده و با توجه به آگاهی و کنجکاوی که در جوانان وجود دارد قطعاً با بینش سیاسی پای صندوق رأی حاضر می‌شوند.

فرصت تصمیم گیری و تکلیف اجتماعی که شرایط حضور در صحنه سیاسی را برای اولین بار به نوجوانان رأی اولی بخشیده اراده و عزم راسخ برای فردای بهتر است.

شروع گام برداشتن برای آینده از امروز بوده و این مسیر بی‌توقف در حال حرکت است که باید رأی اولی‌ها اولین تکلیف سیاسی خود را با بصیرت، دانایی، تلاش و ذهن پویا انجام دهند.

رشد و تعالی جامعه در گرو نقش آفرینی صحیح نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه انسانی کشور است.

رأی اولی‌های کردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر علاوه بر تاکید بر حضور مردم در انتخابات، داشتن بینش سیاسی و آگاهی را مؤلفه مهمی در انتخابات برشمردند.

شرکت در انتخابات برای من افتخار است

سهند رمضانی رأی اولی کردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: من به عنوان یک رأی اولی خیلی خوشحال هستم که برای اولین بار در بزرگترین رویداد سیاسی کشور شرکت می‌کنم و برای من این افتخار است.

وی افزود: حس اینکه بتوانم در آینده کشور تأثیرگذار باشم خوشایند است و شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانم و از همه مردم هم دعوت می‌کنم که با همکاری یکدیگر و مشارکت گسترده در انتخابات آینده سیاسی کشور خود را رقم بزنیم.

حضور رأی اولی‌ها در انتخابات اراده‌ای سرنوشت‌ساز

رمضانی اذعان کرد: از رئیس جمهور آینده کشور هم درخواست دارم که عدالت را محور کار خود قرار دهد و به صورت یکسان به امور تمامی نقاط کشور رسیدگی کند و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان مناطق مختلف کشور بهره‌برداری کند تا رشد و پیشرفت فوق‌العاده‌ای را در تمامی زمینه‌ها شاهد باشیم.

وی گفت: از رئیس جمهور تقاضا دارم که از افراد متخصص و توانمند برای اداره امور کشور استفاده کند تا پیشرفت کشور به بهترین نحو ممکن انجام شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل بزرگ بیکاری که افراد زیادی از جامعه گرفتار آن هستند از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که شرایط کار را برای این قشر بزرگ که اکثر آنان جوانان پرتلاش و متخصص هستند، فراهم کند.

وی عنوان کرد: همچنین درخواست من از رئیس جمهور به عنوان یک رأی اولی این است که اختلاف طبقاتی موجود را از بین ببرد و رفاه عمومی را در سطح جامعه اعمال کند و با کسانی که سعی در کاهش این رفاه دارند به شدت برخورد کند.

رمضانی تصریح کرد: از ملت ایران اسلامی خواهشمندم که با انتخاب اصلح‌ترین فرد این بار نیز همانند انتخابات پیشین وحدت و یکپارچگی ایران زمین را با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی به نمایش بگذارند.

شهید رئیسی برای مردم نمود عینی از پدری دلسوز بود

محمد چشمه‌کبودی، دیگر رأی اولی هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: شهید رئیسی برای مردم نمود عینی از پدری دلسوز بود که جای خودش را در دل مردم باز کرده و توقع ما را از فرد منتخب بیشتر کرده است.

وی گفت: فرد منتخب باید جهادی عمل کند تا بتواند نیازها را رفع کند و مردمی که در فقر و نیازمند هستند را در شرایط بهتر قرار دهد.

حضور رأی اولی‌ها در انتخابات اراده‌ای سرنوشت‌ساز

چشمه‌کبودی گفت: فرد منتخب باید شرایط به سروسامان رسیدن جوانان را مدنظر قرار داد و در بحث اشتغال و مسکن کمک کند.

جوان رأی اولی کردستانی عنوان کرد: هر کسی که ریاست دولت را به عهده می‌گیرد باید مانند شهید رئیسی به دردهایشان گوش دهد و برای حل مشکلات مردم تا آخرین لحظه تلاش کند تا گرانی و تورم را ریشه کن کرده و معیشت مردم را بهبود بخشد.

وی بیان کرد: کردستان بیش از سایر استان‌های کشور از گرانی و تورم رنج می‌برد و بیشتر نیازمند نگاه کشوری برای حل و فصل آن است.

وی گفت: بیکاری متخصصان و تحصیل کردگان موضوع مهمی است که باید توسط افراد متخصص و باتجربه حل شود.

چشمه‌کبودی گفت: روشنفکری و روشنگری در بحث انتخابات با توجه به سطح بالای مناظرات دارای اهمیت است و باید فردی مناسب را انتخاب کرد.

انتخابات تصمیم جدید و خاطره سازی را برای رأی اولی‌ها رقم می‌زند

زهرا جعفری دیگر رأی اولی کردستانی هم افزود: در تب و تاب این روزهای انتخابات برای رأی اولی‌ها تصمیم جدید و خاطره‌سازی رقم می‌خورد که با بقیه تصمیمات زندگی آنها فرق دارد.

وی بیان کرد: این بار در انتخاب یکی از مهمترین اشخاص مهم کشور تصمیم‌گیری و مشارکت بر عهده نسل جوان و رأی اولی گذاشته شده و این نسل همواره با نام نسلی پویا و فعال نام گذاری شده است.

حضور رأی اولی‌ها در انتخابات اراده‌ای سرنوشت‌ساز

جعفری اذعان کرد: به صورت واضح و شفاف برای تشخیص حق و باطل شرایط فراهم شده و نسل نوجوان و جوان را حضرت آقا این طور خطاب می‌کنند که «عزیزترین کسان ما شما هستید شما فرزندان و امید من هستید» و این فرصتی برای نشان دادن خود وجودی و ثابت کردن ما است.

وی بیان کرد: این سخن نشان دادن راه به ما است که بتوانیم خود را برای اداره کشور در آینده آماده کنیم و امانتدار جمهوری اسلامی باشیم.

جعفری افزود: امروز به امید ساختن ایرانی آبادتر با دولت جوان و انقلابی، رأی اولی‌ها گوش به فرمان امر ولایت بوده و قطعاً جمعه ۸ تیر ماه روز موعود در انتخاب رئیس کشورمان تصمیم و رأی خود را در صندوق رأی می‌اندازیم.

حس مسؤولیت پذیری در انتخابات ارزشمند است

فادیا قادرپور هم دیگر رأی اولی کردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: حس مسؤلیت پذیری که در انتخابات و با رأی دادن در قبال کشور در فرد ایجاد می‌شود بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: در این انتخابات بیشتر دغدغه اینکه فرد مطمئنی را انتخاب کنم، مطرح است و اینکه در سرنوشت کشور بتوان دخیل بود و فرد اصلح مورد نظر را انتخاب کرد یکی مثل شهید رئیسی که بتواند خدمت را زنده کند.

قادرپور عنوان کرد: ارزشمندترین موضوع جامعه اسلامی هم این است که باید برای مردم به‌ویژه نسل‌های نوجوان و جوان به‌خوبی موقعیت‌ها و اشخاص و عملکرد آنها تبیین شود تا بتوان به جامعه پویا و متمدن رسید و آنها بدانند چگونه انتخاب‌های زندگی را انجام دهند.

اگر دانش‌‎آموزان با دید باز و عمیق و نگاهی ژرف به موضوع انتخابات، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند با بینش سیاسی می‌توانند در رقم زدن آینده خود شریک شوند، البته با دانش و بینشی که دارند لازم است که دیگران را هم در انتخاب فرد اصلح یاری کنند.

حضور رأی اولی‌ها در انتخابات اراده‌ای سرنوشت‌ساز

امروز با توجه به جایگاه کشور، باید برای دانش آموزان در انتخابات و مشارکت‌های سیاسی کشور، نقشی فراتر از رأی اولی بودن در نظر گرفت چرا که آنها نگاه عمیق به مسائل کشور دارند.

باید در نظر گرفت که در انتخابات پیش رو، فردی اصلح، انقلابی و پیرو خط رهبری را انتخاب کرد و اگر رأی اولی‌ها با دید باز و عمیق و نگاهی ژرف به موضوع انتخابات، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند با بینش سیاسی می‌توان به قله‌های پیشرفت رسید.

همچنین میزان مشارکت رأی اولی‌ها در انتخابات، نشان‌دهنده میزان مسئولیت‌پذیری آن‌ها در امور عمومی، مشارکت اجتماعی و همگانی است و در نهایت انتخابی همراه با بینش سیاسی بالا جایگاه ما در عرصه بین‌المللی را هم افزایش خواهد داد.

درست است که موضوع اصلی در انتخابات پیش‌رو، مشارکت آحاد مردم در انتخابات است ولی کشور ما امروز نیازمند رئیس‌جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی نظام است که تنها با بینش سیاسی این مهم محقق می‌شود.

کد خبر 6149467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha