۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵

رییس دادگستری تایباد اعلام کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی ورودی شکایات به دادگستری در تایباد

افزایش ۲۵ درصدی ورودی شکایات به دادگستری در تایباد

تایباد- رییس دادگستری تایباد گفت: در سال قضائی گذشته، بیش از ۳۴ هزار پرونده به دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف تایباد وارد شده است که افزایش ۲۵ درصدی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال فرزانه ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان تایباد اظهار کرد: در سال قضائی گذشته عمده ترین فعالیت ما رسیدگی به شکایات بوده است به طوری که مجموع پرونده‌های ورودی ۳۴ هزار و ۴۵ فقره بوده است. این ورودی شامل سه قسمت دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان تایباد افزود: متأسفانه نسبت به سال قضائی گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش ورودی شکایات را داشتیم با وجود اینکه همکاران ما همچنان با ۸۳۰ فقره پرونده منتهی به سازش در شورای حل اختلاف و هزار و ۶۵۶ فقره پرونده منتهی به سازش در شورای همیاران صلح در استان پیشتاز هستند.

عمده ترین دعاوی حقوقی مطالبات وجه و دعاوی خانواده است

وی گفت: عمده ترین دعاوی حقوقی تایباد مطالبات وجه و دعاوی خانواده است، در حوزه دعاوی خانواده ۲ هزار و بیست فقره ورودی داشته است که از این تعداد ۵۷۰ فقره منتهی به طلاق شده است، این در حالی است که در سال گذشته خراسان رضوی بیش از ۱۷ هزار حکم طلاق صادر شده است.

فرزانه در خصوص دلایل افزایش دعاوی خانواده گفت: یکی از دلایل مهم دعاوی خانواده «ارتکاب رابطه ناسالم»، «پایین بودن سن ازدواج» به ویژه در روستاها است و اعتیاد است که منجر به فروپاشی نظام مقدس خانواده است.

رئیس دادگستری تایباد بیان کرد: در هفته قوه قضائیه امسال دو قانون مهم الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها لازم الاجرا شد، بر اساس این قانون نقش بنگاه‌ها تنظیم‌پیش نویس خواهد بود که هیچ تعهدی برای طرفین ایجاد نمی‌کند و از سوم تیرماه هرگونه عقدی اعم معین و غیر معین قابل پذیرش در محاکم نیست.

وی گفت: قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن، علاوه بر تخفیفات مالیاتی، وقتی قرارداد ثبت می‌شود ملاک همان مبلغی است که در سامانه ثبت شده است و بیش از آن مورد پذیرش نخواهد بود، همچنین از صدور اسناد صوری نیز با این قانون جلوگیری می‌شود. اگر بنگاه داری به این قوانین عمل نکند، از باب احیای حقوق عامه شاهد ورود دادستانی خواهد بود.

کد خبر 6149520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha