۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۲

راوینا، روایت مردم ایران/۵

نکند راه خدمت شهید رییسی کنار گذاشته شود؟

نکند راه خدمت شهید رییسی کنار گذاشته شود؟

قرار است تا چند روز آینده و در دولت بعدی چه اتفاقی برای میراث شهید رییسی بیفتد؟ نکند بعد از بلاهای دهه ۹۰ راه خدمت شهید رییسی کنار گذاشته شود؟

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: زهرا ابوالحسنی اهل تهران، از اعضای «راوینا، روایت‌های مردم ایران»، روایتی با نام «نکند بعد از بلاهای دهه ۹۰ راه خدمت شهید رئیسی کنار گذاشته شود؟» دارد.

قسمت اول تا چهارم روایت‌های راوینا در پیوندهای زیر قابل مطالعه هستند:

* «‌روایت پسرک جوراب فروشی که از شهادت آیت الله رئیسی ناراحت بود»

* «زیر پوست شهر حال خوبی دارد»

* «مامانِ نوجوون باید سیاسی باشه»

* «می‌دونم عید غدیر شهید می شم»

در ادامه مشروح قسمت پنجم این روایت‌ها یعنی «صدای لبیک خدا» را می‌خوانیم؛

تصویرها و خاطرات مختلف حاج آقا از جلوی چشمم می‌گذرد:

اشک ریختن به پهنای صورت موقع دیدن خشکی زمین‌های مردم، شادی برای شاد شدن کارگران هپکو و ۹ هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل، جلسات طولانی با وجود سردردهای شدید، رفتن در وسط سیلاب با قبا و چکمه، پیگیری کردن مشکلات مردم به عنوان تعقیبات نماز صبح، تعیین خط قرمز معیشت برای کارشناسان اقتصادی، بدو بدوهای روزی بیست ساعته در سفرها، درد کشیدن از درد مردم، شب و روز نداشتن برای مردم و من نگران که قرار است تا چند روز آینده و در دولت بعدی چه اتفاقی برای میراث شهید رئیسی بیفتد؟ یعنی عَلَم دولت او زمین می‌ماند؟ نکند بعد از همه بلاهایی که دهه ۹۰ سر ملت آمد، راه خدمت او کنار گذاشته شود و دوباره.... نه، نه، خدا نکند. اما این فکر من را رها نمی‌کند که چه خواهد شد؟

تصویر تشییع باشکوه او در ذهنم زنده می‌شود؛ چه تصویر دلگرم کننده ای...

با این همه محبت و علاقه مردم به حاج آقا و این همه احساس سپاسگزاری؛ امیدوار می‌شوم که خون شهید رئیسی به ثمر می‌نشیند. عَلم دولت امید، خدمت و خودباوری بر زمین نمی‌ماند و خود تحقیرانی که فکر می‌کنند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مسیر پیشرفت کشور را به بیراهه نخواهند برد.

امیدم به ایمان محکمی است که در عمق دل‌های ما است، همان ایمانی که در بزنگاه‌های خاص، با وجود دلخوری‌ها، ما را به میدان آورده، و راهنمای انتخاب درست و ناامیدی دشمن بوده است.

دوباره تصویر حاج آقا در ذهنم نقش می‌بندد؛ حاج آقا… آقای رییسی… شهید رییسی… حالا که در نزد پروردگارت غرق در نعمتی و دستت برای کمک به ایران بازتر است از خدا بخواه که ما در این امتحان هم سربلند بشویم؛ غبار سیاست بازی‌ها و فتنه تردید افکنی ما را زمینگیر نکند و با انتخاب‌مان راه خدمتی که در دولت شما اوج گرفت را در کشور حفظ کنیم.

حرکت مردمی راوینا (ravina_ir@)، در برگیرنده روایت‌های مردم سراسر کشور از تشییع آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی، دیدار با امام راحل و رهبری و حضور در راهپیمایی‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی است.

ادامه دارد…

کد خبر 6149529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha