۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۴

نماینده مردم گرمی در مجلس:

سدهای بلااستفاده دردی را دوا نمی‌کند

سدهای بلااستفاده دردی را دوا نمی‌کند

انگوت- نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: سدهای بلااستفاده و فاقد تصفیه‌خانه و شبکه پایاب دردی را دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خوش‌سیما عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح سد عمارت در انگوت، اظهار کرد: سد تازه‌کند انگوت هر چند تکمیل و به بهره‌برداری رسیده اما در بخش کشاورزی و شرب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: بیش از سه سال است که این سد به حال خود رها شده و تنها آب آن تبخیر می‌شود و مردم منطقه هیچ استفاده از مزایای این سد نمی‌کنند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید هر چه سریع‌تر شبکه پایاب و تصفیه‌خانه سد تازه‌کند به بهره‌برداری برسد تا باغات و مزارع خشک شده در پایین دست از مزایای این سد بهره‌مند شده و سد حاصل از تولیدات محصولات به جیب مردم برود.

خوش‌سیما با قدردانی از تلاش آب منطقه‌ای در تکمیل پروژه‌های سدسازی و پایاب شبکه‌ها افزود: ۲ درصد از پیشرفت سد عمارت باقی مانده که امیدواریم بودجه و اعتبارات مناسب برای تکمیل سد عمارت در نظر گرفته شده و به هیچ وجه ردیف اعتباری این طرح بسته نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم منطقه نگران تأخیر در بهره‌برداری پایاب سد عمارت هستند در حالی که اولویت این پروژه برای اهالی انگوت و گرمی است در حالی که مسئولان پایاب این سد را در اصلاندوز در مرحله بهره‌برداری قرار دادند.

خوش‌سیما اضافه کرد: ما شدیداً به این حرکت ناعادلانه معترض هستیم چرا که اولویت اصلی در بهره‌برداری از سد عمارت مربوط به اهالی انگوت و گرمی است.

وی ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از سدهای کلاسر، سینه سر و توسانلو را یادآور شد و بیان کرد: سال‌های طولانی است که احداث این سدها با تأخیر روبه‌رو شده و مردم نمی‌توانند از مزایای این سدها بهره ببرند در حالی که مسئولان باید هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این پروژه‌ها اقدام جدی را انجام دهند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تکمیل پست ۶۳ کیلوولت انگوت اشاره کرد و ادامه داد: اهالی منطقه با افت ولتاژ به ویژه در فصل گرم سال روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود شرکت توزیع برق نسبت به رفع این مشکل و پایداری برق در این منطقه اقدام عملی را انجام دهند.

کد خبر 6149608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha