۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۶

مردم از لحظات اولیه آمدند؛

حماسه تیرماه آغاز شد/ فعالیت ۷۹۰ شعبه اخذ رای در استان بوشهر

حماسه تیرماه آغاز شد/ فعالیت ۷۹۰ شعبه اخذ رای در استان بوشهر

بوشهر- مردم استان بوشهر از لحظات اولیه آغاز به کار شعب اخذ رای در محل‌های تعیین شده حاضر شدند و در حال شرکت در انتخابات و تحقق حماسه هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم استان بوشهر همواره حضوری گسترده و پرشور در انتخابات‌ها و صحنه‌های مختلف داشته و امسال نیز آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

انتخابات به معنای گزینش به منظور تعیین سرنوشت و آینده یک کشور است که حضور گسترده و پرشور مردم علاوه بر انتخاب فرد اصلح نقش مهمی در افزایش اقتدار و تضمین امنیت کشور دارد.

میزان مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات‌های مختلف بیشتر از میانگین کشوری بوده و این بار نیز پیش‌بینی‌ها حکایت از آمادگی مردم این استان برای ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ دارد.

هر چند امسال انتخابات در فصل تابستان برگزار می‌شود و گرمای هوا در استان بوشهر به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است ولی این گرما مانعی برای حضور گسترده و پرشور مردم پای صندوق‌های رأی نخواهد بود.

اخذ رأی از مردم از ساعت هشت صبح آغاز شده و مردم در نخستین لحظات خود را به شعب تعیین شده رسانده‌اند تا رأی خود را به صندوق بیاندازند و این نویدبخش انتخاباتی پرشور است.

امسال رأی دهندگان فقط با داشتن شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و نیازی به داشتن همزمان شناسنامه و کارت ملی نیست.

بوشهری‌ها آماده خلق حماسه

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف، زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه و شکوه‌مند همراه با مشارکت حداکثری در استان بوشهر فراهم است.

اکبر پورات با اشاره به اینکه مردمم استان بوشهر در حمایت از این نظام و انقلاب همواره آماده هستند تصریح کرد: امسال نیز شاهد خلق حماسه دیگری از سوی مردم استان بوشهر خواهیم بود.

۷۹۰ شعبه اخذ رأی در استان

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تجهیز همه شعب اخذ رأی صورت گرفته است، تاکید کرد: تمهیدات لازم برای انتخاباتی باشکوه در استان بوشهر اندیشیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: با توجه به وضعیت آب و هوای استان بوشهر و گرمای هوا، مراکز امدادی، درمانی و آتش‌نشانی‌ها در سراسر استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی گفت: ۷۹۰ شعبه اخذ رأی شامل ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار برای اخذ آرا مردم در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی هستند.

نظارت ۲۸۰۰ نفر بر انتخابات

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر گفت: شورای نگهبان و هیأت‌های منتسب به آن بر همه فرایندهای انتخابات ازجمله تعیین معتمدین هیأت‌های اجرایی، تبلیغات نامزدها و حتی توزیع ملزومات انتخابات نظارت مستمر و دقیق دارد.

خلیل رضایی اضافه کرد: این مهم تا شمارش و تجمیع آرا هم ادامه دارد و تلاش خواهیم کرد امانتدار آرای مردم بصیر و عزتمند ایران اسلامی که به فرموده مقام معظم رهبری حق الناس است، باشیم.

با حضور ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ناظرین توانمند و آموزش دیده در سطوح مختلف، به عنوان چشم بینای نظام امر نظارت بر ۷۹۰ شعبه اخذ رأی انجام و همانند گذشته با رعایت دقیق قانون وفق مقررات از آرای مردم صیانت و حفاظت خواهند کرد.

رضایی افزود: به منظور اطمینان بخشی به این مهم، برای هر شعبه اخذ رأی سه تا چهار نفر ناظر آموزش دیده، مجرب و مسلط بر قانون انتخابات در نظر گرفته شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر خاطر نشان ساخت: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری و با اعلام ستاد انتخابات کشور، تمهیدات لازم برای حضور نمایندگان کاندیداهای در همه شعب اخذ رأی فراهم شده است.

رضایی اضافه کرد: با توافق صورت گرفته، نمایندگان نامزدها می‌توانند از ابتدا تا انتهای روز اخذ رأی در جریان همه فرآیندهای انتخابات تا تجمیع آرا در محل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور داشته باشند.

امید است مردم با حضور گسترده و پرشور در انتخابات به آینده کشور کمک کرده و با خلق حماسه‌ای جاوید، برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار کشور ثبت کنند.

کد خبر 6149792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha