۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸

چهارمین ایثار ماندگار سال جاری؛

پدر ۴۲ ساله بوشهری به سه بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشید

پدر ۴۲ ساله بوشهری به سه بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشید

بوشهر- مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با رضایت خانواده احمد سیری جانیان، پدر ۴۲ ساله بوشهری به سه بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد.

علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این پدر ۴۲ ساله بوشهری که در تاریخ ۳۰ خرداد به دنبال برق‌گرفتگی و سقوط از ارتفاع دچار ضربه‌مغزی شده بود، متأسفانه به علت خونریزی وسیع مغزی در تاریخ ۳ تیرماه مرگ مغزی آن تأیید شد.

وی تصریح کرد: با رضایت خانواده مهربانش کبد و هر دو کلیه آن جوان ۴۲ ساله برداشت و جهت پیوند به بیماران نیازمند به عضو به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز انتقال داده شد.

باقری افزود: این عمل با سرپرستی دکتر خرمی فلوشیپ پیوند و همراهی دکتر معتمدی رزیدنت جراحی و دکتر حسینی متخصص بیهوشی در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تشکر از این عمل خداپسندانه خانواده سیری جانیان از تلاش پرسنل آی. سی.یو جراحی و همچنین پزشکان تأییدکننده عضو در آن بیمارستان خاطرنشان کرد: این صد و نوزدهمین برداشت عضو استان و چهارمین برداشت سال جدید است، همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده‌شده است.

کد خبر 6150217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha