۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸

غریب آبادی مطرح کرد؛

اهمیت و نتیجه مشارکت گسترده مردم در انتخابات

اهمیت و نتیجه مشارکت گسترده مردم در انتخابات

دبیر ستاد حقوق گفت:مشارکت گسترده مردم منجر به انتخاب رئیس‌جمهوری می‌شود که از پشتیبانی حداکثری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در یکی از شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، گفت: امروز شاهد هستیم هم امور داخلی و هم امور بین المللی کشور در روال صحیح خود قرار دارد. به نظرم این مهم‌ترین موضوع است. ما کشورهای دیگر را داریم که گاهی اوقات انتخابات در آنان برای موضوعات بسیار کوچک‌تر با اختلال مواجه شده و حتی ماه‌ها زمان می‌برد تا بتوانند انتخابات خود را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: این موجب افتخار جمهوری اسلامی ایران است که بیش از چهار دهه قبل در قانون اساسی ما پیش بینی شده تا انتخابات در این شرایط به چه نحوی برگزار شود. ما یک کشوری هستیم اسلامی و قانون اساسی ما تصریح دارد بر این موضوع که ما باید از مستضعفان و محرومان جهان حمایت کنیم. این حمایت به منزله نفوذ نیست. ما می‌بینیم که افکار عمومی در کشورهای دیگر چگونه از این اقدامات حمایت گونه جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند.

این دیپلمات ایرانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آینده برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: باید ببینیم کدام دولت سر کار خواهد آمد و تصمیم لازم را خواهد گرفت. از نظر بنده توسعه روابط با کشورهای همسایه که در دولت شهید رئیسی رقم خورد باید یک اصل ثابت برای تمام دولت‌ها باشد. همسایگان نقش بسیار مهمی در روابط خارجی کشور ایفا می‌کنند. این صرفاً منحصر به جمهوری اسلامی نیست. ضمن اینکه ما با همسایگان خود قرابت‌های زیادی داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: طرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی بالایی وجود دارد. هیچ دولتی نباید سیاست همسایگی را تضعیف کند.

وی گفت: مشارکت گسترده مردم منجر به انتخاب رئیس‌جمهوری می‌شود که از پشتیبانی حداکثری برخوردار است.

کد خبر 6150259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha