۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی:

بنای نظام مردم سالار دینی مشارکت بالای مردم است

بنای نظام مردم سالار دینی مشارکت بالای مردم است

بیرجند- دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی گفت: نظام مردم سالار دینی انقلاب اسلامی ایران بنایش بر این بوده که مشارکت بالا باشد.

مجتبی حسین‌پور، دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حدود چهل روز بوده که از حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی می‌گذرد و مردم داغدار رئیس جمهور خود هستند.

وی تصریح کرد: در مراسم تشییع مردم جانانه آمدند و در شهرهای مختلف در این مراسم شرکت کردند.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم الگو و اسوه‌ای برای تاریخ انقلاب اسلامی شدند، افزود: با شهادت رئیس جمهور بخشی از طرح‌ها و برنامه‌های دولت اجرا نشد و قراراست هشتم تیرماه پای صندوق‌های رأی برویم و دولتی را انتخاب کنیم تا در ادامه راه شهید رئیس جمهورمان موفق‌تر از گذشته عمل کند.

حسین‌پور در باب اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: نظام ما نظامی اسلامی و مردم سالاری بوده و در طول چهل و پنج سالی که از انقلاب می‌گذرد مردم به شکل‌های مختلف پای صندوق‌های رأی آمده و اساساً مسئولان مختلف و در رده‌های مختلف مستقیم و غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر تاکنون دو انتخابات در استان برگزار شد و این انتخابات به این جهت که انتخاب ملی بوده و نگاه بین‌المللی به این انتخابات نگاه ویژه‌ای بوده باید میزان مشارکت مردم بالا باشد.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه " تمام چشم‌ها و نگاه‌های بین‌المللی به این بوده که میزان مشارکت و استقبال مردم از صندوق‌های رأی چقدر است، در نرم بین‌المللی و نظامات عام میزان حضور مردم پای صندوق‌های رأی به منزله مهر تأییدی به آن نظام سیاسی است" گفت: اگر متوسط مشارکت مردمی را در ایران در نظر بگیریم از متوسط مشارکت مردمی در کشورهای مختلف در بازه‌های مختلف بالاتر بوده است.

حسین‌پور ادامه داد: اما به هر شکل به واسطه مسائل و مشکلات اقتصادی که در دهه ۹۰ داشته‌ایم و برخی از مباحث دیگر در چند انتخابات اخیر میزان مشارکت شاید قابل قبول نبوده است.

وی افزود: از دوران کرونا مشارکت مقداری کاهش یافته و دو دوره انتخابات گذشته شاید مشارکت قابل قبولی برای نظام جمهوری اسلامی نبوده و اما به نسبت مشارکتی که در دنیا وجود دارد قابل قبول بوده است.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: نظام مردم سالار دینی انقلاب اسلامی ایران بنایش بر این بوده که مشارکت بالا باشد.

حسین‌پور بیان داشت: تمام چشم‌های دنیا به این دوخته شده که مردم ایران چقدر در این انتخابات شرکت می‌کنند همچنان که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «بالاخره عوامل مختلفی برای قوی شدن یک نظام وجود دارد بحث‌های مختلف نظامی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد و یکی از عوامل اقتدار یک نظام میزان حمایت مردمی از نظام است.

وی ادامه داد: لذا مردم عزیزمان اگر می‌خواهند ایران ما همچنان که قوی بوده قوی‌تر شود و سرافرازتر باشد برای سرافرازی نظام و انقلاب باید مشارکت مردم بالا برود.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی گفت: در دوره‌های قبل ملت ایران نشان دادند و مشارکت بالایی در انتخابات‌های مختلف داشته‌اند در این دوره از انتخابات نیز در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و مشارکت بالای خود را نشان می‌دهند.

حسین‌پور افزود: برای اینکه انتخاب اصلحی در این دوره از انتخابات داشته باشیم باید ویژگی‌های رئیس جمهور شهیدمان را که کم هم نبوده سرلوحه کارمان قرار دهیم.

وی یادآور شد: رئیس جمهور شهیدمان چند ویژگی خاص داشتند که در کارآمدی ایشان تأثیرگذار بوده است.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی تصریح کرد یکی از ویژگی‌های ایشان همچنان که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده نگاه به داخل و مردم ایران بوده است.

حسین‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نیز یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح را بر این بر این دانستند که نگاه به دنیا نگاه صرفاً به قدرت‌های بین‌المللی و آمریکا نباشد، متذکر شد: باید با دنیا ارتباط داشته باشیم اما نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور باید در اولویت باشد.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های رئیس جمهور شهید را اعتماد به مردم دانست و افزود: عمده نگاه ایشان توجه به داخل بوده است.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی صرفاً در پایتخت کشور و در محل کارشان حضور نداشت و به معنای واقعی رئیس جمهور مردمی بودند، اضافه کرد: ایشان در بین مردم حضور داشت و صرفاً به گزارشاتی که از مراجع مختلف به دست ایشان می‌رسید اکتفا نمی‌کردند و به شکل‌های مختلف خودشان عملیاتی در میدان حضور داشتند و مردم در مراسم تشییع ایشان ثابت کردند که چقدر قلباً با رئیس جمهور شهیدشان ارتباط عاطفی داشتند و این یکی از شاخصه‌های آیت الله رئیسی بوده است.

حسین‌پور گفت یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور شهیدمان این بوده که ایشان فردی جهادی بودند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر شاخصه‌های ایشان می‌توان به نگاه ویژه‌ای که به جوانان داشتند اشاره کرد، بیان داشت: در عرصه‌های مختلف به جوانان اعتماد کرده و در پست‌های مختلف از جوانان استفاده می‌کردند که این شاخصه ایشان مثال‌زدنی بوده است.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی گفت: پاکدستی و فساد ستیزی از دیگر ویژگی‌های آیت الله رئیسی بوده به طوری که در مجموعه دولت اگر به ایشان محرز می‌شد که فردی پاکدستی لازم را ندارد و در مجموعه‌ای فساد ایجاد شده جزو اولین افرادی بودند که برخوردهای لازم را انجام می‌دادند.

حسین‌پور ادامه داد: شجاعت ایشان در مقابل استکبار جهانی از دیگر مشخصه‌ها و ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی بوده که این امر در عملیات وعده صادق به روشنی مشخص است.

وی در پایان برای دعوت مردم به انتخابات خاطرنشان کرد: مردم عزیزمان آنهایی که تصمیم گرفته‌اند در انتخابات شرکت کنند به این اکتفا نکرده و زنجیره تواصیل به خرج دهند و در بین اقوام دوستان و حتی خانواده این زنجیره را گسترش داده و در ساعات باقی مانده رأی گیری بقیه افراد را به شرکت در انتخابات دعوت نمایند.

کد خبر 6150470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha