۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مسیری به جز مسیر شهید رییسی مشکلات را افزایش خواهد داد

مسیری به جز مسیر شهید رییسی مشکلات را افزایش خواهد داد

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: شهید رییسی راهی را برگزید که اگر این راه ادامه پیدا نکند مشکلات و نارضایتی در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تبیین ولایت در سفر زیارتی حج اظهار کرد: حج ایرانیان از همه لحاظ یک حج استثنائی است و در کنار این موارد باید راهنمایانی باشند که حجاج را در تمام مسیر راهنمایی و هدایت کنند تا فرد سردرگم و غافل نشود.

وی با اشاره به فلسفه وجودی امامت افزود: در ابعاد بزرگتر نیز بشریت به مدیری آگاه و هوشیار نیاز دارد تا در هر عصر و زمانی مردم را هدایت و راه درست را برای افراد روشن کند.

منش، کلام، روش رئیس جمهور هدایت‌گرانه باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت واقعه غدیر به اهمیت مشارکت در انتخابات پرداخت و بیان کرد: در قرآن کریم بیان شده که مدیر جامعه در هر عصر و زمانی باید رهبری و جلوداری جامعه را بپذیرد؛ در بسیاری از امور مردم نیاز به هدایت دارند و در جمهوری اسلامی ایران نیز پس از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور نیز شخص مهم در بخش اجرایی کشور است و باید این مسئولیت را بپذیرد.

وی ادامه داد: در مسیر ریاست جمهوری باید منش، کلام، روش رئیس جمهور هدایت‌گرانه باشد و این هدایت‌گری به اهل بیت(ع)، تدین و ایمان واقعی باشد.

مدرسی افزود: حاکم اسلامی باید اهل صبر و بردباری باشد، موجبات یأس و ناامیدی کفار را فراهم کند، از خدا بترسد و موجب کمال دین باشد، باید در جهت برخورداری مردم از نعمات توانمند باشد و حاکمیت دین را در سراسر جهان توسعه دهد.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های عنوان شده در امام علی (ع) وجود داشت، افزود: جلوه‌هایی از این ویزگی‌ها را در دولت‌مردان نیز دیده می‌شود و شهید رئیسی نیز شجاع، صبور، خداترس و خدمتگزار مردم بود.

رئیس جمهور آینده ادامه‌دهنده راه شهید رییسی باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تصریح کرد: شهید رئیسی راهی را برگزید که اگر این راه ادامه پیدا نکند مشکلات و نارضایتی در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مردم به طرح نهضت ملی مسکن، طرح‌های آبرسانی، توسعه زیرساخت‌ها و غیره چشم دوخته‌اند و باید فردی رئیس جمهور شود که ادامه‌دهنده راه شهید رییسی و خدمتگزاری به مردم باشد.

مباهله یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است

مدرسی همچنین با اشاره به روز مباهله و تکریم خانواده بیان کرد: روز مباهله از پرافتخارترین روزها برای اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) بود که به عنوان یک عید بزرگ اسلامی باید تلقی شود.

وی ادامه داد: معیار خانواده برجسته مال و عشیره و قبیله نیست، بلکه خانواده ممتاز از نگاه قرآن آل ابراهیم، آل عمران و آل رسول‌الله (ص) بیان شده است؛ آل ابراهیم به دلیل تسلم بودن در برابر پروردگار، آل عمران به دلیل حرکت در مسیر خدا و آل رسول‌الله(ص) نیز به دلیل شایستگی‌های فراوان آن‌ها و تربیت خانواده تراز از نگاه قرآن به عنوان خانواده‌های ممتاز بیان شده‌اند.

کد خبر 6150562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha