۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه مطرح کرد؛

برپایی ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای در کرمانشاه

برپایی ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای در کرمانشاه

کرمانشاه- رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با اشاره به برپایی ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای در کرمانشاه، گفت: ۷۲ هزار نفر در کرمانشاه رای اولی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ماه برگزار شده، اظهار کرد: فرایند انتخابات از ساعت ۶ صبح در تکاپو بوده و ۳۲ هزار عوامل اجرایی از ۲ ساعت پیش از شروع رأی گیری در شعب مستقر شدند.

وی افزود: استان کرمانشاه یک هزار و ۶۳۶ صندوق رأی داشته که از این تعداد ۹۸۸ شعبه و صندوق ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار برپا شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به واجدین شرایط در استان، تصریح کرد: متولدین هشتم تیر ماه ۱۳۸۵ و قبل از آن همگی امکان شرکت در انتخابات را خواهند داشت که بر این اساس یک میلیون و ۴۶۳ هزار واجد شرایط رأی در استان کرمانشاه داشته که از این تعداد نیز ۷۲ هزار نفر رأی اولی هستند.

شعبانی به مدارک مورد نیاز برای رأی دهی نیز اشاره و عنوان کرد: برای حضور و شرکت در انتخابات داشتن کارت ملی و یا کارت ملی به تنهایی کفایت می‌کند اما در صورتی که فردی هنوز از شناسنامه قدیمی استفاده می‌کند همراه داشتن کارت ملی الزامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرایند انتخابات به لحاظ قانونی تا ۱۰ ساعت از ساعت شروع زمان خواهد داشت، مطرح کرد: بر اساس قانون تا ساعت ۱۸ فرایند رأی گیری ادامه داشته و در صورت نیاز با اعلام ستاد مرکزی انتخابات این بازه زمانی تمدید خواهد شد و نتیجه انتخابات پس از شمارش کامل در روز شنبه اعلام خواهد شد.

شعبانی در پایان عنوان کرد: رأی گیری در این دوره به صورت دستی برگزار خواهد شد و رأی دهندگان هنگام نوشتن رأی خود در تعرفه‌ها همین که نوشتن کد کاندید مورد نظر و یا اسم و فامیل آنها را بنویسند کافی است.

وی در پایان با تاکید بر اولویت میزان مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات است، اضافه کرد: بر همین اساس کمبودی در حوزه تعرفه نداشته و ۲۰ درصد بیش از واجدین شرایط در هر شهرستان تعرفه رأی توزیع می‌شود.

کد خبر 6150651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 0
      فقط پزشکیان