۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲

امام جمعه ورامین:

بیگانگان صلاحیت مشورت برای انتخاب اصلح در انتخابات را ندارند

بیگانگان صلاحیت مشورت برای انتخاب اصلح در انتخابات را ندارند

ورامین- امام جمعه ورامین گفت: بیگانگان و دشمنان صلاحیت مشورت برای انتخاب اصلح در انتخابات را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی به استناد آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل گفت: پشتوانه عمل صالح ایمان قلبی به ذات اقدس الهی است، گاهی انسان عمل خوبی انجام می‌دهد، اما برای غیر خدا است، شاکله الهی ندارد، نتیجه این امر حیات طیبه نیست.

وی اضافه کرد: گاهی ممکن است، عمل صالحی انجام دهیم، اما فکر امتیاز و یا بهره مندی دنیوی باشیم، خروجی این عمل نیز حیات طیبه نخواهد بود.

امام جمعه ورامین با بیان اینکه شرکت در انتخابات مصداق عمل صالح است، گفت: اگر برای رضای خدا و با مطالعه در خصوص انتخاب اصلح وارد شوید، خروجی آن حیات طیبه می‌شود و اگر این اقدام در سراسر کشور انجام شود این عمل صالح و حیات طیبه تسری می‌یابد و در سراسر کشور فراگیر می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم در عمق عمل صالحِ حضور حداکثری در انتخابات ایمان قلبی باشد، اضافه کرد: در این صورت خروجی آن عمل صالح برای تمام افراد جامعه حیات طیبه خواهد بود.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: امروز روز تکمیل حماسه بدرقه شهید جمهور و عید بزرگ سیاسی و عبادی است، روزی که باز هم برای چند دهمین بار ملت رشید ما پای صندوق‌های رأی می‌روند تا به دست اراده تامه خود آینده شأن را رقم بزنند.

وی گفت: این آینده بخشی از راه مانده مسیر انقلاب علیرغم تمام تلاطم‌ها و دشواری‌ها است و بحمدالله مردم عزیز ما با انسجام و همدلی این مسیر را طی می‌کنند.

عزیزی با بیان نکاتی در خصوص انتخابات و اشاره به آیات قرآنی گفت: در انتخابات در درجه اول حضور و مشارکت حداکثری مهمترین کار است، هرچه مشارکت بیشتر باشد، نظام اسلامی قوی‌تر خواهد بود.

وی افزود: آبروی نظام اسلامی وابسته به شرکت در انتخابات است، اما طبیعی است، که انسان برای هر انتخاب مهمی باید با افراد مشورت کند.

امام جمعه ورامین گفت: ممکن است ما نامزدها را دقیق نشناسیم و به داده‌ها از منابع مختلف و به ویژه داده‌های فضای مجازی رجوع می‌کنیم، این داده‌های فضای مجازی رأی ساز بوده و توانایی تغییر رأی افراد را دارند.

وی سپس به آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره آل عمران اشاره کرد و بر اساس منطق قرآنی گفت: حواستان باشد، برای مشورت سراغ بیگانه‌ها نروید، گاهی بیگانه‌ها بدون پرده و شفاف برای خط دادن وارد می‌شوند و گاهی از عناصر و افراد مرتبط و پیاده نظام خود برای تغییر در رأی و نظر شما بهره می‌برند.

عزیزی دشمن شناسی را مهم‌تر از دوست شناسی دانست و تاکید کرد: دشمنان خیر ما را نمی‌خواهند، دشمن هیچگاه در شر رساندن به ما کوتاهی نمی‌کند و اگر هم مشورتی می‌دهد برای آن است، که شری برساند.

وی با بیان اینکه دشمن هرچقدر به شما شر برسد، بیش از پیش لذت می‌برد، اضافه کرد: بیگانگان که ۴۵ سال است، با این انقلاب و مردم دشمنی می‌کنند و اصل نظام را نمی‌خواهند وجهی برای مشورت دادن در انتخابات ندارند.

خطیب جمعه ورامین گفت: از طرفی دیگر کسانی که در طول این مدت در بزنگاه‌ها آب به آسیاب دشمن ریختند نیز شامل این منطق قرآنی می‌شوند.

وی با بیان اینکه کسانی که در خط و مسیر دشمن بودند و در مقاطع مختلف برای نظام ما هزینه تراشیدند، داعیه‌ای برای توصیه و مشورت ندارد، گفت: زیرک کسی است که خلاف نظر دشمن عمل کند، یک جمله از شهید همت معروف است، که هرکجا توپخانه دشمن کار کرد جبهه خودی است.

عزیزی اضافه کرد: مگر ما یادمان می‌رود، افرادی نان این کشور را می‌خوردند، اما در عین حال پیگیری می‌کردند تحریم‌ها تشدید شود تا به هدف خود برسند.

وی با طرح پرسش از این افراد گفت: شما که در پی گرسنه‌تر کردن این مردم بودید، چطور دلسوز مردم شدید.

امام جمعه ورامین در ادامه تاکید کرد: عملی را باید انجام داد، که دشمن عصبانی شده و به شما غضب کند، این مسیر که خشم دشمن را در پی دارد، مسیر درستی است، خط سیر را با دشمن تنظیم کنید، ببینید میل او کجاست و خلاف آن عمل کنید.

وی گفت: در صف بندی‌های مرسومی که طی سال‌ها در این کشور به وجود آمده مبرهن شده که برخی در پی امیدوار کردن دشمن هستند، نباید این افراد برای ما رأی بسازند، چرا که اینها نوکر دشمن هستند.

عزیزی گفت: امروز ببینید چه کسانی از مشارکت حداکثری شما ناراحت و چه کسانی خوشحال هستند، میدان واضح و روشن است، مصیبت شما برای دشمن جشن و پایکوبی است.

وی با طرح این سوال که وظیفه ما در این میان چیست با اشاره به آیات قرآن به این سوال پاسخ داد و گفت: اگر صبر و تقوا داشته باشید، توطئه دشمن شما را زمین نمی‌زند، باید کنترل قلب و نظر در اختیار خودتان باشد، سعادت و شقاوت فردا به رأی امروز شما بستگی دارد، باید به کسی رأی دهید که بیشترین پاسداشت را از خون صدها هزار شهید داشته باشد.

کد خبر 6150668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha