۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

کمترین اثر مشارکت مردم در انتخابات کوری چشم دشمنان است

کمترین اثر مشارکت مردم در انتخابات کوری چشم دشمنان است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کمترین اثر مشارکت مردم در انتخابات کوری چشم دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد: رعایت تقوا در بزنگاه‌ها مهم‌تر است و اگر خدای نکرده کسی در روزهای گذشته اقدام به تخریب کرده، بداند آنچه ماندگار است این معصیت‌ها است.

وی ادامه داد: دشمنانی که برای سخت شدن زندگی مردم ایران و افزایش تحریم‌ها تلاش می‌کنند، امروز حرف از عدم مشارکت در انتخابات می‌زنند.

شعبانی با اشاره به اینکه کمترین اثر مشارکت مردم در انتخابات، کوری چشم دشمنان است، افزود: در نگاه امام علی (ع)، حاکم و یا رئیس جمهور باید خیرخواه اسلام، ولایت و مردم باشد و با دشمن اهل تسامح نباشد و با شدت برخورد کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خاصیت مردم سالاری این است که تابع اکثریت باشیم، گفت: رئیس جمهور آینده به اداره تخصصی کشور توجه کند و از ظرفیت نیروهای کارآمد بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نباید خود در ستادهای انتخاباتیش محصور کند، افزود: امروز فضای رقابت تمام شده و زمان خدمت است. تا دیروز زمان وعده دادن بود اما از فردا فرصت عمل کردن و تحقق وعده‌هاست

شعبانی با بیان اینکه پس از کسب اعتماد مردم، رئیس جمهور باید نسبت به قبل متواضع‌تر عمل کند، اظهار کرد: شکرانه این اعتماد مردم، تواضع در مقابل مردم است، فرد منتخب باید در پیشگاه الهی در برابر تک تک آرا مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: عدم گرفتار شدن در جناح بندی‌ها و درگیر نشدن در بازی‌های سیاسی و عدم توجه به کاخ نشینان از دیگر انتظارات از رئیس جمهور آینده است.

شعبانی اظهار کرد: گاهی در تحقق وعده‌ها، وزیر، وزارتخانه و یا مدیر کل‌ها نقشی مؤثر تر از مدیر ارشد دارند، پس در انتخاب این افراد نیز باید حساس بود.

وی بیان کرد: بنا بر روایتی از امام علی (ع)، مسئولان در استفاده از افرادی که تنبل هستند و مدام به دنبال بهانه گرفتن هستند، پرهیز کنند.

کد خبر 6150708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha